Gucci udostępniło swoje social media Światowej Organizacji Zdrowia, by edukować na temat koronawirusa

Gucci udostępniło swoje social media Światowej Organizacji Zdrowia, by edukować na temat koronawirusa

Dom mody Gucci włącza się do walki z pandemią koronawirusa – marka „udostępniła” bowiem swoje zasięgi w mediach społecznościowych Światowej Organizacji Zdrowia, by pomóc w edukowaniu na temat wirusa.

Coraz więcej popularnych firm z branży modowej włącza się w walkę z koronawirusem. Mowa tu chociażby o koncernie LVMH, który w swoich fabrykach wytwarza żele antybakteryjne dla francuskich szpitali, oraz o marce Calzedonia, która w swoich zakładach produkcyjnych szyje maseczki ochronne i fartuchy medyczne.

Teraz w ich ślad poszedł włoski dom mody Gucci – kilka dni temu marka poinformowała o przekazaniu dwóch milionów euro na walkę z koronawirusem. To jednak nie wszystko – od kilku dni przedstawiciele Światowej Organizacji Zdrowia „przejmują” media społecznościowe brandu, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i edukować na temat pandemii.

View this post on Instagram

We Are All in This Together. Gucci stands with its global community to fight the #Covid19 pandemic by making two separate donations to crowdfunding campaigns. Locally, in Italy where the company is based, a 1 million euros donation to the Italian Civil Protection Department #DipartimentoProtezioneCivile in partnership with @intesasanpaolo’s #ForFunding platform to reinforce Italy’s health services and to source new ICU beds. Globally, Gucci donated 1 million euros to the United Nations Foundation’s Covid-19 Solidarity Response Fund in support of the World Health Organization @who through Facebook’s US$10 million Matching Fundraiser to monitor and collect data on the spread of the virus to strengthen ICUs across the world, supply protection equipment to health personnel and fast-track the creation of vaccines and therapies. The initiatives are captured in an original illustration gifted by Rome-based artist @mp5art, a person who holds their hand on their heart a message of human solidarity. “Gucci has created a world, open and free: a Gucci global community. We ask all of you to be the changemakers in this crisis, to stand together with us in the fight against the Coronavirus. We are all in this together,” say @alessandro_michele, Creative Director of Gucci, and #MarcoBizzarri, President and CEO of Gucci. Calling on our #GucciCommunity to join with us, give through our Donate Sticker on Stories to the United Nations Foundation’s Covid-19 Solidarity Response Fund in support of the World Health Organization @who, and on gucci.forfunding.it to donate to the Italian Civil Protection Department #DipartimentoProtezioneCivile. Discover more about the crowdfunding campaigns through link in bio. Starting from tomorrow, Gucci’s social channels will feature the official messages of @who to help spread useful information and prevention for the virus. #StaySafe #FlattenTheCurve

A post shared by Gucci (@gucci) on

Działania marki Gucci niewątpliwie zasługują na pochwałę, bo pomijając już kwestię datku na walkę z koronawirusem, sama w sobie edukacja na temat pandemii jest równie istotna. A dzięki zasięgom włoskiego domu mody, Światowa Organizacja Zdrowia ma szansę dotrzeć do kilkudziesięciu milionów odbiorców na całym świecie.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jägermeister włącza się w walkę z koronawirusem – marka przekazała 50 tys. litrów alkoholu na produkcję środków dezynfekujących

J.G., GUCCI

sznyt tygodnia

najnowsze