OMEGA i Swatch tworzą kosmiczną kolekcję zegarków inspirowaną kultowym Speedmasterem

OMEGA i Swatch tworzą kosmiczną kolekcję zegarków inspirowaną kultowym Speedmasterem

Bioceramic Moon-Swatch to kolekcja 11 kolorowych zegarków inspirowana kosmosem, ale przede wszystkim silnie nawiązująca do Speedmastera Moonwatch – jednego z najpopularniejszych luksusowych zegarków na świecie, który powędrował na Księżyc.

OMEGA to marka, która słynie m.in. z kultowego Speedmastera Moonwatch. Zegarek, który powędrował na księżyc na nadgarstku Buzza Aldrina podczas misji Apollo 11 w 1969 roku, stał się jednym z najcenniejszych egzemplarzy dla kolekcjonerów na całym świecie. Teraz OMEGA pierwszy raz w historii łączy siły z marką Swatch, aby zaprezentować bardziej przystępny cenowo model, nawiązujący do legendarnego Speedmastera.

Kolekcja Bioceramic Moon-Swatch obejmuje prawie tuzin zegarków w różnych wersjach kolorystycznych nazwanych na cześć ciał niebieskich. Każdy z nich posiada wyjątkową nazwę (np. Mission to Mars, Mission to Moon czy Mission to Uranus), nawiązującą do osobnej misji kosmicznej związanej z 9 planetami (w tym z Plutonem), Słońcem i Księżycem. Na pokrywie baterii każdego zegarka znajduje się obraz jego planety lub ciała niebieskiego.

Wszystkie MoonSwatche zostały wyposażone w paski na rzep VELCRO – takie same, jakich używali astronauci do mocowania Speedmastera na swoich nadgarstkach na masywnych skafandrach kosmicznych. Ten element – jak wyjaśnia OMEGA – „dodaje szyku astronauty”.

Kolekcja MoonSwatchy została wykonana z bioceramiki, czyli mieszanki dwóch trzecich ceramiki i jednej trzeciej materiału pochodzącego z oleju rycynowego, szeroko wykorzystywanej przez Swatch. Kolekcjonerską wartość modeli produkowanych przez Swatch niewątpliwie podnosi logo OMEGA widoczne na tarczy, koronie i pasku zegarka. Wszystkie modele mają dokładnie takie same wymiary jak oryginalny Moonwatch.

Jak wyjaśnia OMEGA, partnerstwo z marką Swatch wpisuje się w popularny trend współpracy między przystępnymi i luksusowymi markami w celu tworzenia innowacyjnych nowych produktów. Dla szwajcarskiego producenta wspólna misja z marką Swatch jest „zarówno zabawnym przedsięwzięciem, jak i pełnym szacunku ukłonem w stronę odważnej firmy, która zaryzykowała wszystko, by rozruszać podupadły szwajcarski przemysł zegarków podczas rewolucji kwarcowej”.

Producent potwierdził, że nie będzie to limitowana edycja, a zegarki trafią do regularnej sprzedaży 26 marca w sklepach Swatch w 23 krajach na całym świecie. Modele w 11 kolorach będą dostępne w cenie 260 dolarów za sztukę.

Zobacz też: Sztuka na zegarku – Swatch i MoMA łączą siły;
Swatch x 007 – powstała kolekcja zegarków inspirowanych filmami o Jamesie Bondzie;
Omega wypuszcza "animowany" zegarek z okazji 50-lecia nagrody Silver Snoopy Award.

tekst: M.K., fot.: swatch.com, omegawatches.com

sznyt tygodnia

najnowsze