Kilka miesięcy po tym, jak Gucci i Balenciaga zapowiedziały współpracę, do sklepów trafiły produkty wspólnej, nowatorskiej kolekcji, która stanowi zbitkę elementów charakterystycznych dla obu marek.
Wspólna kolekcja Balenciagi i Gucci została określona jako „eksploracja idei autentyczności, podrabiania i zawłaszczania w branży modowej”. Konsekwentnie podążając za tematem „hacker”, obie marki sprzedają w swoich sklepach produkty nawiązujące do logotypów drugiego domu mody. W efekcie na produktach z metką Gucci widnieją symbole Balenciagi i odwrotnie – odzież i akcesoria sprzedawane na stronie Balenciagi przykuwają wzrok zmodyfikowanymi firmowymi znaczkami Gucci.
W „The Hacker Project” Gucci oferuje m.in. kurtki i torby z kwiatowym nadrukiem Balenciagi. Dom mody powrócił także do kultowych tenisówek Balnciagi Triple S, które w kolekcji dostępne są w różnych wersjach kolorystycznych.
Z kolei w sklepie internetowym Balenciagi znaleźć można na przykład torby opatrzone napisem przypominającym graffiti „This Is Not a Gucci Bag”, a także produkty z przerobionym logo Gucci, czyli podwójne „B” zamiast „G”, które pojawia się na kurtkach puchowych, paskach czy skarpetkach. Połączenie obu logo marek pojawia się na garniturze wysadzanym kryształami, spodniach czy kurtkach.
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
Zobacz też: Gucci i Xbox zapowiadają wspólną kolekcję; Gucci promuje nową kolekcję z The North Face ,,puchatym” muralem na mediolańskiej kamienicy; Nowa kolekcja Balenciagi zostanie zaprezentowana w grze komputerowej; Balenciaga X-Pander, czyli bioniczne sneakersy z przyszłości.