Szwajcarska marka On zaprezentowała niedawno nowy projekt pod hasłem Cyclone, który działa w podobny sposób co Netflix. Lecz zamiast filmów, otrzymujemy dwie pary ekologicznych butów do biegania, które po zużyciu można poddać recyklingowi i stworzyć z nich nową parę sneakersów.
Nadprodukcja i wszechobecna konsumpcja sprawia, że marki coraz częściej podejmują się działań z myślą o ochronie naszego środowiska. Teraz na ciekawy pomysł wpadła szwajcarska firma On, która wprowadziła usługę subskrypcji ekologicznych butów do biegania.
Działa to w podobny sposób, jak Netflix – za miesięczną opłatę około 30 dolarów otrzymujemy dwa razy w roku parę sneakersów – drugą parę dostajemy pod warunkiem, że zwrócimy tą pierwszą. Co istotne, projektanci marki On zadbali o to, by buty utrzymywały pełną sprawność w okresie od 6 do 9 miesięcy.
Sneakersy są w całości wykonane z jednego materiału pochodzenia biologicznego, który w 50% stworzony jest z fasoli rycynowej. Co więcej, po zużyciu obuwie poddawane jest recyklingowi, zaś z pozyskanych w ten sposób materiałów marka produkuje nowe buty.
Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie. Pierwsze buty w ramach usługi mają trafić do klientów w drugiej połowie 2021 roku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Hermès wprowadza subskrypcję na jedwabne krawaty
BMW jak Netflix. Producent ogłosił program subskrypcyjny