Hedi Slimane zaprezentował pierwszą kampanię wideo męskiej linii CELINE

Hedi Slimane zaprezentował pierwszą kampanię wideo męskiej linii CELINE

Świat mody wciąż ociera łzy po odejściu Phoebe Philo ze stanowiska dyrektor kreatywnej marki Céline, które piastowała od 2008 roku. Philo projektowała rzeczy, które kobiety chciały nosić - minimalistyczne, o ciekawych formach, przy tym wciąż kobiece i intrygujące. Philo to Céline. Hedi Slimane, któremu przyszło wypełnić miejsce w szeregach marki po projektantce, którą wielbią i której wdzięczne są miliony kobiet na całym świecie, nie miał łatwego zadania.

Najpierw była zmiana logo marki i porzucenie akcentu w nazwie. Za rządów Slimane'a Céline to teraz CELINE. Potem przyszedł czas na pierwszy pokaz wiosenno-letniej kolekcji. Na Slimane'a spadła fala krytyki. Zarzucano mu, że nie stworzył nic oryginalnego, tylko skopiował swoje projekty z Saint Laurent. Rock'n'rollowy pazur, który wprowadził do Saint Laurent spodobał się klientom marki, jednak w przypadku CELINE mamy do czynienia z zupełnie innym odbiorcą. Wyznawczynie starej Céline wpadły w panikę - gdzie będą się teraz ubierać? Oversizowe, doskonale skrojone sylwetki i miękkie, przyjazne dla ciała materiały zastąpiono krótkimi, wydekoltowanymi sukienkami z cekinami. Zmiana jest drastyczna, jednak Slimane nigdy nie bał się kontrowersji.

Po lewej projekt Phoebe Philo na wiosnę 2018; po prawej projekt Hedi Slimane'a na wiosnę 2019

Slimane będzie musiał stoczyć walkę o kobiecą część klienteli CELINE. Być może łatwiej pójdzie mu przekonanie mężczyzn do noszenia jego projektów. Francuski projektant zaprezentował właśnie pierwszą kampanię wideo, w której widzimy sylwetki na nadchodzący sezon. Kluczową rolę w kampanii odgrywają wąskie garnitury, skórzane kurtki i stylowe okulary przeciwsłoneczne. Animowany klip to dzieło samego Slimane'a. Ścieżka dźwiękowa - utwór autorstwa synthpopowego duetu RUTH z 1985 roku - nawiązuje do projektu Des Jeunes Gens Modernes, który stanowi główną inspirację dla kolekcji CELINE na lato 2019.

Zobacz też:

Dom mody Gucci otworzył stylową księgarnię

Balenciaga torturuje wirtualnych influencerów w najnowszej kampanii na Instagramie

Matt Smith, M.I.A, Kristin Scott Thomas oraz Naomi Campbell z mamą w świątecznej kampanii Burberry

źródło: YouTube/ autor: A.K