Nie przekręcajcie swoich monitorów, nie odwracajcie laptopa do góry nogami. Tak, Gucci wypuścił na rynek odwrócony model okularów.
Dom mody Gucci wielokrotnie zaskakiwał nas swoimi projektami i udowadniał, że jest w stanie zrobić niemal ze wszystkiego "modę wysoką". Przykładem niech będą chociażby ich podarte rajstopy za kilkaset złotych lub ich spodnie z plamami od trawy (za bagatela 3 tys. złotych). Teraz przyszedł czas na dodatek, który co prawda nie jest w żaden sposób "uszkodzony", ale z pewnością nie można go zaliczyć do konwencjonalnych projektów.
Mowa o nowym modelu okularów przeciwsłonecznych, które na stronie Gucci można znaleźć pod nazwą "Inverted cat eye sunglasses". Design tych oprawek nie byłby niczym dziwnym (popularny koci kształt i wzorek w rogach, a do tego lekko żółte szkła z powłoką UV), gdyby nie fakt, że nosi się je... do góry nogami. O tym, że nie jest to dodatek przeznaczony do tradycyjnego noszenia, przypominają tylko odwrotnie wygięte zauszniki i odwrócone logo.
„Niekonwencjonalne ujęcie oprawek jest inspirowane okularami typu cat eye, które były popularne w latach 50. i 60. Nasze okulary zostały tak zaprojektowane, aby wyglądały na odwrócone do góry nogami. Oprawy szkła i zauszniki są wykonane z wielowarstwowego czarno-białego acetatu. Emaliowany kwiatowy wzór i niewielkie logo Gucci wzbogacają cały projekt ”- tak Gucci opisuje swój produkt na stronie internetowej.
Projekt okazał się na tyle kontrowersyjny, że internauci zaczęli się już z niego śmiać w internecie - pojawia się wiele sugestii, że projektanci włoskiego domu domu powinni się dwa razy zastanowić, zanim wprowadzą swój kolejny szalony pomysł w życie.
Ile trzeba zapłacić za okulary w stylu "upside down"? Na stronie Gucci są dostępne w cenie 755 dolarów.
Zobacz też:
Geometryczne, lustrzane, czy clip-on? Testujemy najbardziej stylowe okulary przeciwsłoneczne