Londyński fashion week przenosi się do online’u

Londyński fashion week przenosi się do online’u

W związku z panującą pandemią koronawirusa organizatorzy londyńskiego tygodnia mody podjęli decyzję (o dziwo!) nie o odwołaniu wydarzenia, a przenieniu go całkowicie do internetu. Dzięki temu każdy będzie mógł obejrzeć pokazy mody prezentowane w ramach LFW.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że praktycznie wszystkie wydarzenia zostały w tym roku odwołane – począwszy od festiwali muzycznych, takich jak Coachella, czy też nasz polski Orange Warsaw Festival, przez Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, aż po Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Co prawda, niektóre mniejsze wydarzenia w niepełnej formie zostały przeniesione do internetu, lecz w większości przypadków organizatorzy byli zmuszeni do tego, by przesunąć termin eventu o kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.

„Rewolucja” związana z pandemią koronawirusa nie ominęła również branży modowej. Najpierw zaczęło się od odwoływania prezentacji wakacyjnych kolekcji Cruise, zaś całkiem niedawno organizatorzy tygodni mody męskiej w Paryżu i Londynie oficjalnie poinformowali, że i te wydarzenia się nie odbędą. Podobny los spotkał haute couture fashion week.

W związku z tym wiele osób zastanawiało się czy w tym roku branża mody zostanie w pewnym sensie „zamrożona”? Okazuje się, że niezupełnie – zbliżający się londyński fashion week został bowiem przeniesiony do internetu.

Oczywiście nie obeszło się bez zauważalnej zmiany formy wydarzenia – zamiast przez cały tydzień, pokazy kolekcji damskich i męskich będą prezentowane online w ciągu jednego dnia w digitalowych showroomach. Takie rozwiązanie sprawi, że każdy z nas będzie mógł je swobodnie obejrzeć.

Ponadto, organizatorzy wydarzenia zaplanowali dla „uczestników” londyńskiego fashion weeku szereg dodatkowych atrakcji, takich jak m.in. podcasty czy też wywiady online z projektantami.

Cóż, wygląda na to, że branża modowa została poniekąd zmuszona do tego, by przenieść się w dużym stopniu do online’u – przynajmniej w tym roku. I choć wiele osób związanych z tą branżą pochwala takie działanie, pojawiają się także głosy, że internetowe prezentacje kolekcji nie oddadzą ducha prawdziwego pokazu mody.

I pewnie coś w tym jest, lecz bez dwóch zdań w tym roku będziemy musieli się zadowolić online’owymi wersjami tygodni mody.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Gucci udostępniło swoje social media Światowej Organizacji Zdrowia, by edukować na temat koronawirusa
Zamiast perfum żele antybakteryjne – koncern LVMH wspiera walkę z koronawirusem

J.G.

sznyt tygodnia

najnowsze