Oto nowe BMW 3.0 CSL z najmocniejszym silnikiem w historii marki

Oto nowe BMW 3.0 CSL z najmocniejszym silnikiem w historii marki

Podsumowując jubileuszowy rok, BMW prezentuje jeden z najbardziej ekskluzywnych modeli specjalnych, jaki pojawił się w portfolio firmy. BMW 3.0 CSL to reinterpretacja legendarnej formuły „coupe, sport i lekkość”.

Z okazji 50-lecia firmy, do sprzedaży trafi 50 numerowanych egzemplarzy wyjątkowego BMW 3.0 CSL. To pojazd oparty na BMW M4 i nawiązujący do wyścigowej legendy z lat 70., która sześciokrotnie zwyciężyła European Touring Car Championship.

Jak podkreśla marka, nowy BMW 3.0 CSL to nowoczesna interpretacja klasyki i legendarnej formuły „Coupé, Sport, Leichtbau” (sportowe coupe o lekkiej konstrukcji). Samochód posiada najmocniejszy silnik R6 w historii niemieckiego producenta. 3-litrowa, rzędowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem rozwija do 560 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Odwzorowanie stylistyki legendarnego Batmobilu z lat 70. znajdziemy w licznych detalach, wyrazistym tylnym spojlerze czy obramowaniach bocznych szyb. Projektanci świadomie zrezygnowali także z, charakterystycznego dla współczesnych modeli BMW, masywnego grilla.

BMW 3.0 CSL wyraźnie nawiązuje do tradycji rozpoznawalnego na całym świecie znaku towarowego marki – jednolitych pasów w odcieniach: niebieskim, fioletowym i czerwonym na tle bieli alpejskiej.

We wnętrzu również znajdziemy sporo odwołań do klasycznego 3.0 CSL – na uwagę zasługuje chociażby specjalna biała gałka do zmiany biegów.  Nowe coupe jest 2-osobowe, a tylne siedzenia ustąpiły miejsca schowkom na dwa kaski wyścigowe.

Co ciekawe, masa samochodu wynosi zaledwie 1270 kilogramów. Lekkość konstrukcji zawdzięcza drzwiom i pokrywie bagażnika wykonanym z aluminium. Liczne elementy nadwozia, takie jak dach, panele boczne i przegroda bagażnika, wykonano ze szczególnie cienkiej blachy, a chromowane zderzaki zastąpiono plastikowymi listwami. Ponadto zrezygnowano z materiału izolacyjnego czy elektrycznych szyb, co zapewniło optymalną redukcję masy.

Czas potrzebny na stworzenie jednego BMW 3.0 CSL jest znacznie dłuższy niż w przypadku konwencjonalnego samochodu BMW M – 8-stopniowy proces montażowy wynosi do 10 dni. Tym samym produkcja wszystkich 50 pojazdów trwała łącznie około trzy miesiące. W skomplikowanym procesie produkcyjnym spory udział miała indywidualna praca ręczna. Co więcej, każdy pojazd przeszedł wieloetapową kontrolę jakości i proces zatwierdzania w głównym zakładzie w Dingolfing.

Wszystkie z 50 ściśle imitowanych modeli zostały już wyprzedane. Według nieoficjalnych informacji cena samochodu wynosi około 750 000 euro, czyli w przybliżeniu 3,5 mln zł.

Zobacz też: Premiera nowego BMW serii 7. Tak wygląda luksusowa elektryczna limuzyna;
Wystarczy jedno kliknięcie, aby zmienić kolor samochodu. BMW prezentuje technologię E Ink.

m.k., fot. press.bmwgroup.com

sznyt tygodnia

najnowsze