YOU.store: „Inspirujemy się kobietami, które są wokół nas”

YOU.store: "Inspirujemy się kobietami, które są wokół nas"

YOU.store to  polska marka dla kobiet, które cenią wygodę i jakość, ale nie lubią nudy. Takich, które kochają czuć się atrakcyjnie, ale nie chcą rezygnować z komfortu. Zapytaliśmy założycielki marki, co sądzą o współczesnej modzie i o ekologicznej odpowiedzialności tej branży.

Co Was wkurza we współczesnej modzie?

YOU.store: Wkurza nas przede wszystkim tworzenie ubrań bardzo słabej jakości, o złej konstrukcji. Zwracamy uwagę na każdy detal, bo wiemy, że nasze klientki oczekują od nas produktów, które będą towarzyszyć im przez lata. Uważamy, że świadomość ludzi z roku na rok jest coraz większa, dlatego naturalnym elementem powinno być dostosowanie się marek do produkcji w sposób zrównoważony, wykorzystując materiały certyfikowane i stawianie na produkt bardzo dobrze odszyty.

Jaka idea stoi za Waszą marką?

W YOU szyjemy ubrania na co dzień, dla każdej z nas. Zwracamy uwagę na tempo życia, w jakim żyją współczesne kobiety. Chcemy, aby nasze ubrania były wygodne i uniwersalne, ale przy tym kobiece i wyjątkowe. Dlatego właśnie łączymy klasyczne, minimalistyczne formy z ciekawymi printami, które nadają ubraniom lekkości.

Jaka jest Wasza definicja zrównoważonej mody?

Zrównoważona moda to dla nas przede wszystkim produkty, które będą w naszej szafie przez lata. Wybór zawsze należy do nas - czy kupimy jedne pożądne buty, które posłużą nam kilka lat, czy kilka gorszej jakości, które wyrzucimy po jednym sezonie. Czy wystarczy nam jeden lub dwa t-shirty, które możemy nosić i prać, a one nie stracą swojego fasonu i koloru, czy raczej wybieramy bardzo słabej jakości t-shirty, które po kilku praniach do niczego się nie nadają. W tym naszym zdaniem tkwi sekret zrównoważonej mody - dobra jakość materiału i szycia.

fot. YOU.store
fot. YOU.store

Czy uważacie, że w dzisiejszych czasach prowadzenie marki według idei zrównoważonego rozwoju jest obowiązkiem producentów?

Biorąc pod uwagę zmiany klimatyczne, których nie da się nie zauważyć oraz ogromną nadprodukcję, uważamy, że jest to obowiązek producentów. Na szczęście zauważamy, że Polki są coraz bardziej świadome i coraz częściej wybierają polskie marki, które szyją lokalnie, a rezygnują z  sieciówek produkujących w Azji.

Z jakimi trudnościami trzeba się mierzyć podczas prowadzenia takiego biznesu?

Trudności to przede wszystkim koszty, które są nieporównywalne przypadku naturalnych tkanin i lokalnej produkcji. A te z roku na rok są coraz większe, szczególnie teraz w dobie kryzysu gospodarczego. Wzrastają ceny materiałów czy koszty pracy i są to elementy, z którymi każda marka musi się dzisiaj zmierzyć.

fot. YOU.store
fot. YOU.store

Z jakich materiałów i technologii produkcyjnych korzystacie?

Uwielbiamy bawełnę, muślin czy wiskozę. To nasze podstawowe materiały, które sprawiają, że nasze ubrania są miękkie, a przy tym zapewniają maksymalny komfort noszenia.

Czym się inspirujecie podczas projektowania swoich kolekcji?

Inspirujemy się kobietami, które są wokół nas. Nasza rodzina, przyjaciółki, młode mamy - kobiety zapracowane, żyjące często w biegu, ale pragnące czuć się dobrze w swoich ubraniach. Kobiety wokół nas inspirują nas do tego, aby projektować ubrania z myślą o codziennych potrzebach i dostosowaniu do różnych sylwetek.

Jedno określenie, które najlepiej opisuje Wasze ubrania?

Miejski luz z nutą romantyzmu.

fot. YOU.store

Ulubione zagraniczne marki produkujące zrównoważoną odzież?

Jesteśmy wielkimi fankami marki Pangaia i tego, w jaki sposób podchodzą do aspektu zrównoważonej mody.

Czego można się spodziewać po kolejnych kolekcjach YOU.?

Kolejne kolekcje YOU będą nową odsłoną minimalistycznych ubrań, poszukiwanie nowych, ciekawych printów i rozwijanie kolekcji basic.

tekst: A.R.

sznyt tygodnia

najnowsze