Balenciaga z kolejnym szokującym projektem. W nowej kolekcji znajdziemy zniszczone tenisówki

Balenciaga z kolejnym szokującym projektem. W nowej kolekcji znajdziemy zniszczone tenisówki

Balenciaga, słynąca z kontrowersyjnych projektów odzieży, obuwia i akcesoriów, właśnie zaprezentowała nową kolekcję tenisówek oraz towarzyszącą jej kampanię reklamową. Sieć obiegły zdjęcia, które przedstawiają zdewastowane tenisówki o wartości... 1850 dolarów.

Projekty luksusowego domu mody nieraz spotykały się z określeniem „dziwny” lub „brzydki”. Niedawno Balenciaga zaprezentowała  ultramasywne sneakersy „Defender”, które zostały porównane do  czołgu wojskowego czy też bioniczne sneakersy z przyszłości „X-Pander”.

Tym razem marka postanowiła stworzyć kampanię, w której zamiast estetycznych, czystych produktów, pojawiają zdjęcia mocno zniszczonych butów. Przedstawienie sneakersów „na końcowym etapie ich życia” jest celowym zabiegiem marki. Według Balenciagi te portrety martwej natury, autorstwa fotografa Leopolda Duchemina, sugerują, że klasyczne, codzienne tenisówki są „przeznaczone do noszenia przez całe życie”. Tym samym marka chce podkreślić wagę zrównoważonego rozwoju i nabywania produktów, które wystarczają na wiele lat.

W rzeczywistości buty, które wyglądają jak znaleziska archeologiczne i skutecznie przyciągają uwagę tysięcy konsumentów, nie są na sprzedaż. Dom mody oferuje obuwie w nieco lepszym stanie, z mniejszymi śladami użytkowania.

W limitowanej kolekcji Paris Sneaker znajdziemy tenisówki z niską lub z wysoką cholewką, a także mule sneakers. Obuwie w kolorze kremowym, czarnym lub czerwonym zostało ozdobione specjalnymi przebarwieniami i cięciami materiału.

W damskiej i męskiej kolekcji obuwia znajdziemy „paryskie tenisówki” w cenie od 395 dolarów do 1850 dolarów, w zależności od modelu i stopnia „zniszczenia”. Balenciaga Paris Sneaker są dostępne w przedsprzedaży w internetowym sklepie marki, a od 26 maja pojawią się w sprzedaży na całym świecie.

m.k., fot. balenciaga.com

sznyt tygodnia

najnowsze