Lay’s zaprezentował zimowe kurtki wykonane z recyklingowanych opakowań po przekąskach. Wypełnieniem ubrań są prawdziwe paczki chipsów – i to nie w byle jakim smaku.
W kampanii Iconic Restaurant Flavour w Holandii i Belgii marka Lay's zwyciężyła ze swoimi nietypowymi chipsami o smaku Lay’s x Subway Teriyaki. W konkursie brały też udział chipsy o smaku posiłków sieci KFC i Pizza Hut. Po zakończonym konkursie pojawiło się pytanie, co zrobić z niewykorzystanymi opakowaniami chipsów, które nie zyskały fanów.
Mischa Schreuder, dyrektorka kreatywna w Fitzroy powiedziała, że pomysł na kurtki z chipsów powstał podczas wspólnej burzy mózgów nad tym, jak ciekawie wypromować zwycięski produkt i jednocześnie nie zmarnować sporych ilości foliowego materiału.
W ten sposób Lay’s, wraz z agencją Fitzroy i modową marką modowa XPLCT Studios, stworzył Crispy Puffer Jacket, czyli „puchową” kurtkę, która jednak zamiast kaczego puchu posiada paczki pełne chipsów.
Jedzenie zostało schowane w wewnętrznych kieszeniach srebrnych, szeleszczących kurtek, z których łatwo można wyciągnąć jedną z paczek i przekąsić Lay’s o ulubionym smaku mieszkańców Belgii i Holandii. W ten sposób marka pokazuje „unikalny sposób na przekształcenie odpadów w modę”.
Fani nowego smaku Lay’s, którzy chcą „ubrać się w chipsy”, mogą zdobyć jedną z kurtek w ramach loterii prowadzonej na stronie internetowej Lay's .
Zobacz też: Marka ASICS zaprezentowała nową kolekcję butów z recyklingu; Torebka, która wygląda jak opakowanie makaronu Barilla; Full Metal Jacket – kurtka wykonana z miedzi, która chroni przed bakteriami