„Miejsca, muzyka, ludzie i architektura – to składowe naszego DNA” – tymi słowami Prosto zapowiada swoją nową wiosenną kampanię. Marka co sezon poszukuje miejsc, które swoim nietypowym stylem będą tworzyły konstrukcję idealną pod tło ich kampanijnych zdjęć. Po udanych wyjazdach do Pragi, Aten czy Benidormu, w poszukiwaniu kolejnych inspiracji twórcy polskiego odzieżowego brandu trafili na Bałkany. Nie po to żeby oglądać piękne widoki, jakie oferuje ta okolica. Jak sami mówią: "Interesowało nas to, co najbardziej surowe."


Wschodnia brama – kwintesencja brutalistycznej architektury – to była myśl przewodnia wiosenno-letniej kampanii Prosto Klasyk. To tam ma miejsce początek przygody, podczas której Klasyk wraz z parą fotografów Łukaszem Pikiem i Agnieszką Kuleszą ruszają ulicami Belgradu. To właśnie tam surowy styl brutalizmu cieszył się dużą popularnością, a kraje byłej Jugosławii postawiły na tym nurcie swój unikalny stempel, wykorzystując go jako sposób na ukształtowanie wizualnej tożsamości pomiędzy wschodem a zachodem.


- Wszystko to zmiksowane jest z lokalnym tyglem, gdzie na każdym rogu spotkać można samochody pamiętające poprzednią epokę i życzliwych miejscowych witających Cię uśmiechem szerszym niż Dunaj. Wykorzystując analogową fotografię, staraliśmy się oddać klimat tego szczególnego miejsca i surowość lokalnej architektury - opowiadają twórcy kampanii.





Zdjęcia: Agnieszka Kulesza, Łukasz Pik
Asystent: Wojciech Affek
Modele: Maya / MSO Belgrad, Vucina / DMM Belgrad
Stylizacja: Natalia Osełka
Make up i włosy: Iza Kućmierowska
Creative direction, idea and execution: Tomasz Kivie, Maciek Stępień / Prosto Klasyk