Tommy Hilfiger we współpracy z fundacją Ellen MacArthur przedstawia kolekcję wyprodukowaną zgodnie z filozofią ,,circural fashion”

Tommy Hilfiger we współpracy z fundacją Ellen MacArthur przedstawia kolekcję wyprodukowaną zgodnie z filozofią ,,circural fashion"

Marka Tommy Hilfiger prezentuje pierwsze produkty z kolekcji „Jeans Redesign”. To projekty stworzone z myślą o trwałości i recyklingu – głównych założeniach gospodarki o zamkniętym obiegu surowców. Powstały wspólnie z Fundacją Ellen MacArthur, w wyniku dołączenia marki do projektu Jeans Redesign w 2019 roku.

W ramach projektu Jeans Redesign fundacji Ellen MacArthur powstało siedem produktów. Pięć modeli dżinsów i dwa projekty denimowych kurtek zaprojektowano i wyprodukowano z myślą o ich trwałości, bezpieczeństwu dla zdrowia, recyklingu i weryfikacji źródła pochodzenia surowców.

Efekt uzyskano przez gruntowne przekstałcenie procesu tworzenia produktów według założeń gospodarki o zamkniętym obiegu. Tak doszło do zastosowania guzików, które można łatwo usunąć, zastąpienie metalowych nitów odpowiednimi szwami, rezygnację z zamków błyskawicznych i skórzanych naszywek oraz wykorzystanie stuprocentowej organicznej bawełny. Aby przedłużyć życie ubrań, wewnątrz każdego z nich umieszczono instrukcje prania i pielęgnacji oraz wskazówki na temat ich naprawy, darowizny i recyklingu.

– Zrównoważony rozwój stał się siłą napędową naszej marki i działalności biznesowej. Jako wiodąca marka świata mody jesteśmy odpowiedzialni za mobilizację przemiany naszej branży i budowanie gospodarki o obiegu zamkniętym. Jesteśmy dumni, że możemy pracować nad tym ramię w ramię z Ellen MacArthur Foundation. Zmiana przed nami wymaga gruntownego przemyślenia łańcucha wartości w przemyśle odzieżowym. Produkty Jeans Redesign są dowodem umiejętności, ekspertyzy i poświęcenia obu naszych zespołów, które pozwoliły przesunąć granice w projektowaniu i produkcji ubrań. To nasz następny krok na drodze ku tworzeniu produktów według zasad „circular fashion” – mówi Martijn Hagman, CEO firmy Tommy Hilfiger Global.

 

Kolekcja Jeans Redesign jest wyrazem nieustannego zaangażowania Tommy’ego Hilfigera w redukcję produkcji odpadów przez innowacje, które pozwalają zamykać pętlę surowców. Marka przeszkoliła już ponad 80% swoich projektantów w dziedzinie projektowania w duchu „circular fashion”, a ostatnio przedstawiła swój pierwszy model biznesowy o zamkniętym obiegu – Tommy for Life. W jego ramach firma odbiera od klientów i kontrahentów zbędne produkty, które następnie czyści, naprawia i sprzedaje ponownie – przedłużając ich życie.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Tommy Hilfiger prezentuje ekologiczną, dżinsową kolekcję w 100% z recyklingu
Tommy Hilfiger prezentuje buty wykonane ze skóry jabłek