Ghibli i Quattroporte zmieniają się w supersedany Maserati w nowej kolekcji Trofeo

Ghibli i Quattroporte zmieniają się w supersedany Maserati w nowej kolekcji Trofeo

Po raz pierwszy pojawiło się Levante, zaprezentowane w 2018 roku jako filozofia Granturismo w nadwoziu SUV-a o potencjalnej prędkości 302 kilometrów na godzinę. Teraz przyszedł czas na Ghibli i Quattroporte w odsłonie Trofeo – najmocniejszej wersji, bo z silnikiem V8.

Osiągi, styl i bezbłędne prowadzenie – modele sygnowane trójzębem zostały dopracowane do perfekcji. Nowe Ghibli i Quattroporte będą dla poprzednich wersji tym, czym Flash jest dla Barry'ego Allena, czym Batman dla Bruce'a Wayne'a czy Superman dla Clarka Kenta. Ich prędkość maksymalna będzie wynosić 326 km/h czyniąc z nich najszybsze fabryczne sedany Maserati w historii.

Interesujący wygląd Ghibli i Quattroporte potęgują elementy wzornictwa nawiązujące do wyścigów. Wloty powietrza, które znajdują się z przodu, z tyłu i na bokach, wykończone zostały włóknem węglowym o wysokim połysku. Dodatkowo te boczne otoczone są czerwoną obwódką i noszą nazwę Trofeo. Maska modelu Ghibli jest wyposażona w dwa dodatkowe otwory wentylacyjne, które odprowadzają ciepło, a jednocześnie zapewniają mocniejszy ryk.

Pod maską nowych modeli Trofeo znajduje się 580-konny silnik V8, a oba sedany poruszają się na 21-calowych kołach.

Wnętrze nowych Maserati obszyte jest skórą naturalną Pieno Fiore oraz wykończone wstawkami ze 100% włókna węglowego. Najważniejszą zmianą jest jednak nowy system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w czterokrotnie mocniejszy procesor, dziesięciokrotnie lepszą rozdzielczość ekranu i dwukrotnie większą pojemność pamięci niż w poprzedniej wersji.

W sedanach Maserati nie zabrakło również trójkolorowego akcentu, czyli włoskiej flagi, która zdobi środkowy filar. Włoskie korzenie podczas premiery podkreśliły również kolory zewnętrzne trzech flagowych modeli Maserati – Quattroporte zostało odsłonięte w kolorze zielonym, Levante w białym, a Ghibli w czerwonym. Levante Trofeo, które zostało zaprezentowane światu w 2018 roku, przeszło lifting tylnych świateł, a także zostało wyposażone w nowy system informacyjno-rozrywkowy oraz charakterystyczne elementy stylistyczne.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowe Ghibili Hybrid: pierwszy zelektryfikowany model w historii Maserati
Maserati zapowiedziało wprowadzenie na rynek nowego SUV-a na 2021 rok

MAT. PRASOWE