Nowe Ghibili Hybrid: pierwszy zelektryfikowany model w historii Maserati

Nowe Ghibili Hybrid: pierwszy zelektryfikowany model w historii Maserati

Nowe hybrydowe Ghibli stanowi dla Maserati jeden z najbardziej ambitnych projektów, zaraz po zapowiedzi nowego silnika do supersportowego samochodu MC20 i jest dla marki kolejnym krokiem w kierunku nowej ery.

Wprowadzenie technologii hybrydowej do sedana Ghibli nie jest dziełem przypadku. Tego kultowego modelu zostało wyprodukowanych ponad 100 000 egzemplarzy od momentu premiery w 2013 roku, teraz przechodzi historyczną przemianę wchodząc w świat elektryfikacji bez zmiany filozofii i wartości marki. W ten sposób powstała możliwie najlepsza hybryda. Co więcej, Ghibli Hybrid zachowa niepowtarzalny dźwięk, który zawsze wyróżnia każde Maserati. Pojawienie się nowego Ghibli Hybrid rozwinię gamę modelową Maserati, która stanie się jeszcze bardziej konkurencyjna i będzie doskonałą odpowiedzią na wymagania rynku.

Masterati Ghibili Hybrid

Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanej przez Centro Stile Maserati, jest niebieski kolor, będący symbolem nowej ery oraz wszystkich modeli z technologią hybrydową.To właśnie w tym kolorze będzie podkreślonych wiele detali, jak m.in. trzy kultowe boczne wloty powietrza, zaciski hamulcowe Brembo oraz charakterystyczny piorun znajdujący się w logo trójzębu, który mieści się na tylnych bokach Maserati. Ciemnoniebieski kolor pojawi się również we wnętrzu nowego Maserati, w szczególności w postaci przeszyć tapicerki oraz wyhaftowanego logo trójzębu na fotelach.

Masterati Ghibili Hybrid

Nowe Ghibli Hybrid wyróżnia się również nowym, przednim grillem, który został przeprojektowany tak, aby odzwierciedlał kamerton, urządzenie muzyczne, które emituje dźwięk o wyjątkowej czystości dźwięku, a także który przypomina symbol trójzębu. Ghibli zmieniło także swój wygląd z tyłu, za pomocą nowych świateł w kształcie bumerangu, inspirowanych modelem 3200 GT oraz samochodem koncepcyjnym Alfieri.

Innowacyjny układ napędowy, jest wynikiem dogłębnych prac techników i inżynierów z Maserati Innovation Lab w Modenie. Łączy on silnik spalinowy (4-cylindrowy, z turbodoładowaniem, o pojemności 2,0 l) z alternatorem 48 V i dodatkowym doładowaniem elektrycznym (e-Booster), obsługiwanym przez akumulator, który mieści się z tyłu dla lepszego rozkładu masy samochodu. To unikalne rozwiązanie w tym segmencie oraz pierwsze w przypadku układów napędowych nowej generacji. To idealny kompromis gwarantujący niezwykłe osiągi, wydajność i przyjemność z jazdy.

Maserati Ghibli Hybrid waży o około 80 kg mniej od wersji Maserati Ghibli Diesel.

Dzięki maksymalnej mocy 330 KM i momentowi obrotowemu 450 Nm przy zaledwie 1500 obr./min dane dotyczące wydajności nowego Ghibli Hybrid są imponujące:

- prędkość maksymalna 255 km /h

- przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.

- niepowtarzalny, charakterystyczny dźwięk Maserati, który został zachowany dzięki zoptymalizowanemu układowi wydechowemu, który posiada specjalnie zaprojektowane rezonatory.

Masterati Ghibili Hybrid

Ghibli Hybrid to także debiut nowego programu Maserati Connect, który umożliwia stałą łączność z własnym samochodem. Nowy system Maserati Connect przez cały czas umożliwia monitorowanie stanu samochodu, a w razie potrzeby powiadamia kierowcę o terminie nadchodzącej usługi, poprawiając jakość obsługi klienta.

Maserati Connect poprawia również poziom bezpieczeństwa w przypadku kradzieży samochodu czy wypadku. Dzięki aplikacji Maserati Connect za pomocą smartfona, smartwatcha lub wirtualnego osobistego asystenta (Amazon Alexa i Google Assist) zawsze pozostajesz w kontakcie ze swoim Maserati, a połączenie z multimedialnym system MIA (Maserati Intelligent Assistant) zapewnia niezwykłe wrażenia z jazdy. Dodatkowo za pomocą zintegrowanego systemu nawigacji kierowca zawsze w czasie rzeczywistym otrzymuje najnowsze informacje o ruchu drogowym oraz aktualizowane mapy.

Masterati Ghibili Hybrid

System MIA umożliwia także aktywację usług Amazon Alexa lub Hotspot Wi-Fi wewnątrz Maserati. Sercem MIA jest potężny system operacyjny Android Automotive, który oferuje całkowicie nowe, innowacyjne i wydajniejsze środowisko użytkownika z pełną personalizacją dopasowaną do preferencji kierowcy. Bezramkowy ekran HD systemu MIA został powiększony 8”4 do 10”1. Nowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z funkcją wielodotykową ma nowy interfejs graficzny, który miesza czerń ze złotym kolorem, aby podkreślić elegancki charakter Maserati. Szkło w górnej części wyświetlacza zostało nieco zakrzywione, aby uzyskać jeszcze bardziej imponujący efekt.

Masterati Ghibili Hybrid

Nowe hybrydowe Ghibli jest pierwszym zelektryfikowany modelem Maserati. W swoich dalszych działaniach marka sygnowana trójzębem będzie dążyć do elektryfikacji wszystkich nowych modeli. Kolejnymi, całkowicie elektrycznymi modelami marki będą GranTurismo i GranCabrio, zaplanowane na 2021 rok.

 

źródło: informacja prasowa

sznyt tygodnia

najnowsze