Zalando, MISBHV i KPH ukazują sytuację społeczności LGBT+ w Polsce

Zalando, MISBHV i KPH ukazują sytuację społeczności LGBT+ w Polsce

Zalando rusza z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane rosnącą skalą homofobii w Polsce. Inicjatywa „Historie ukryte w ubraniach” powstała we współpracy z organizacją pozarządową Kampania Przeciw Homofobii (KPH) oraz polską marką MISBHV. Celem projektu jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które doświadczyły przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.

Wraz z rosnącą liczbą przypadków agresji oraz natężeniem mowy nienawiści w debacie publicznej, sytuacja polskiej społeczności LGBT+ ulega w ostatnich latach systematycznemu pogorszeniu. Potwierdza to ostatni raport KPH („Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce”), według którego nawet 70% osób LGBTA doświadczyło homo-, bi- lub transfobicznej przemocy. Co więcej, tylko 4% skrzywdzonych zgłosiło te napaści organom ścigania.

By zwrócić uwagę na skalę przemocy, z jaką muszą zmierzyć się osoby publicznie deklarujące swoją przynależność do społeczności LGBT+, Zalando połączyło siły z KPH, polską organizacją pozarządową walczącą o prawa osób LGBT+, oraz z MISBHV – polską marką odzieżową tworzoną przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego.

Razem z MISBHV Zalando stworzyło pięć projektów powstałych z ubrań, które zostały uszkodzone wskutek aktów przemocy dokonanych na osobach LGBTQIA+. Zniszczone części garderoby zyskały nowe życie i siłę wyrazu – projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań – z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii. Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBTQIA+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek.

Kampania stworzona we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT rusza 6 sierpnia i będzie publikowana w mediach społecznościowych Zalando, MISBHV i KPH, jak również poprzez działania PR. Jej kluczowym elementem jest film w reżyserii Mikołaja Sadowskiego, wykonanych przez operatora filmowego Igora Połaniewicza. Filmy te przedstawiają historie bohaterów kampanii oraz proces projektowania na nowo uszkodzonych ubrań. Zdjęcia kampanii zostały wykonane przez znaną fotografkę Zuzę Krajewską, która w przeszłości angażowała się w inicjatywy społeczne takie jak Vote Together, #sexedPL czy Surplus.

Aby dodatkowo wesprzeć społeczność LGBTQIA+ w Polsce, Zalando będzie sponsorować wybrane programy prowadzone przez Kampanię Przeciw Homofobii, dedykowane osobom, które doświadczyły przemocy i szukają pomocy prawnej i psychologicznej.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zmiany na Zalando. Wszystkie marki będą musiały działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju
Reebok celebruje święto społeczności LGBT+ kolekcją “All types of love”