Portal Highsnobiety oraz platforma Lyst opublikowali raport, w którym zaprezentowano 20 najszybciej rozwijających się, a także najbardziej wpływowych firm odzieżowych. Pierwsze miejsce zajęła francuska marka założona przez 30-letniego Simona Porte Jacquemusa.
Do wyłonienia najbardziej wpływowej dwudziestki reprezentanci firmy Lyst oraz portalu Highsnobiety analizowali ponad 250 marek pod kątem m.in. liczby wyszukiwań w Google, wzmianek w social mediach oraz mediach tradycyjnych. Wzięli pod uwagę także przewidywania i opinie ekspertów branżowych.
W najnowszej edycji najbardziej wpływową marką nowej generacji został brand Jacquemus, założony przez 30-letniego Francuza.
W czym tkwi sukces tej marki? Przede wszystkim – sam projektant wydaje się być głosem nowego pokolenia. Doskonale potrafi wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych, a jego konto na Instagramie jest zarazem profilem jego brandu, a także jego samego. Dokumentuje tam bowiem swoje podróże, dzieli się inspiracjami, a nawet prezentuje kulisy swojej pracy. Ponadto, świetnie angażuje swoich fanów poprzez różnego typu czelendże, organizuje tzw. Q&A, w których to jego odbiorcy mogą zadawać mu pytania.
Z resztą nie tylko sposób, w jaki buduje swoją markę, ale także same jego ubrania czy też akcesoria podbijają serca nowej generacji. Wystarczy wspomnieć tu chociażby o gigantycznym słomianym kapeluszu La Bomba, w którym w 2018 roku pokazywały się najbardziej wpływowe influencerki, od Belli Hadid, po Jessicę Mercedes.
Kolejnym znakiem rozpoznawczym marki Jacquemus są miniaturowe torebki Le Chiquito, które równie szybko zrobiły furorę wśród „wyznawczyń” brandu, co wspomniany wcześniej kapelusz. Nie ważne, że są kompletnie niepraktyczne – im torebka była mniejsza, tym bardziej pożądanym produktem się stawała.
Na rosnącą popularność francuskiej marki wpływ mają także jej pokazy mody – głośno było przede wszystkim o prezentacji ubiegłorocznej kolekcji, która odbyła się w malowniczym rejonie Prowansji. Modelki przechadzały się tam bowiem po różowym wybiegu wśród pachnących pól lawendy.
Natomiast kulminacją medialnego zainteresowania Jacquemus był ostatni pokaz mody na sezon jesień-zima 2020/2021, w którym wystąpiły najbardziej wpływowe modelki ostatnich kilku lat – m.in. Bella Hadid, Gigi Hadid, czy też prawdziwa legenda – Laetitia Casta. Jak bowiem donoszą Highsnobiety i Lyst, liczba wzmianek marki w mediach wzrosła o kilkaset procent tuż po prezentacji kolekcji.
Oprócz marki Jacquemus w rankingu „Next 20” znalazły się też takie brandy, jak m.in. Fear of God, Amiri, Salomon czy Marine Serre. Pełne zestawienie znajdziecie na tej stronie.