Wrangler wspiera ruch body positive. Marka stworzyła kolekcję dżinsów dla każdego typu sylwetki

Wrangler wspiera ruch body positive. Marka stworzyła kolekcję dżinsów dla każdego typu sylwetki

Ruch body positive króluje na kanałach social media już od kilku dobrych lat - użytkownicy Instagrama i Facebooka coraz śmielej i chętniej udowadniają, że akceptacja swojego ciała wcale nie zależy od jego rozmiaru. Niezmiernie cieszy fakt, że za trendem pokazywania ciała "nieidealnego" (czyli innego niż to wykreowane przez kolorowe pisma) idą duże marki, które nie tylko w swojej komunikacji pokazują różnorodność modeli, ale także tworzą coraz bardziej zindywidualizowane produkty. Tak też jest w przypadku Wranglera, którego nowe hasło - "Twoje ciało, Twój styl, Twoje samopoczucie – jeansy powinny doskonale pasować do Ciebie, a nie Ty do nich" - najlepiej odzwierciedla ideę body positive w świecie mody.

Wrangler wierzy, że nie istnieje idealny rozmiar i udowadnia, że każda kobieta może się świetnie prezentować w dżinsach. Tajemnica tkwi w odpowiednim fasonie, który dopasowuje się do każdej sylwetki - zarówno tej bardzo szczupłej, jak i z krągłościami. Jednak aby stworzyć spodnie idealne nie wystarczy wziąć podręcznikowy rozmiar "28" i następnie go powiększać lub zmniejszać do innych rozmiarów, tak jak robi to większość marek odzieżowych. Marka podeszła do tego wyzwania zupełnie inaczej - wszystkie ich rozmiary są projektowane indywidualnie, dzięki czemu każdy znajdzie idealny fason i rozmiar dla siebie.

Jak im się to udało? Okazało się, że do stworzenia takiego produktu trzeba podejść w sposób naukowy. Projektanci Wrangler skonsultowali się z inżynierami z Uniwersytetu Kalifornijskiego i zadali im jedno pytanie: co zrobić, by dżinsy w każdym rozmiarze wyglądały idealnie? Odpowiedź była zaskakująca. Należy zwrócić uwagę... na pozycję tylnych kieszeni. Umieszczenie kieszeni w odpowiednich miejscach jest niezwykle ważne i nie w każdym rozmiarze oraz fasonie powinno wyglądać tak samo. Dzięki zachowaniu proporcji i symetrii właśnie niepozorne kieszenie sprawiają, że każde dżinsy wyglądają na danej osobie świetnie. Ta analiza pozwoliła marce stworzyć linię Body Bespoke®, na którą składają modele niezwykle dopracowane i stworzone z myślą o każdej sylwetce.

Na kolekcję Body Bespoke® składają się klasyczne fasony typu skinny, high rise, slim, straight i boyfriend. Pojawiają się także coraz bardziej popularne bootcut (rozszerzana nogawka od kolana w dół) i retro flare (wysoka talia i znaczące nierozszerzenie od wysokości kolan).

To co jednak cieszy najbardziej to 2 nowe fasony w tej kolekcji: Straight Plus i Skinny Plus, które są specjalnie przeznaczone dla kobiet z krągłościami. Obydwa modele mają specjalne konturowanie, wysoką talię i tylne kieszenie tak zaprojektowane, aby jak najlepiej podkreślić atuty sylwetki. Spodnie zgrabnie otulają ciało, by zapewnić mu jak najwięcej wygody - do ich produkcji wykorzystano wysokiej jakości materiał (Smart Stretch), dzięki któremu dżinsy są o 40% bardziej elastyczne na biodrach i kolanach. Dodatkowo elastyczny element przy pasku pozwala dopasować spodnie do różnych sylwetek.

Cała kampania Body Bespoke® na sezon jesień-zima 2019 celebruje ciało i jego kształty bez względu na rozmiar i sylwetkę. Towarzyszący jej film jest ukłonem w stronę kobiecej sylwetki i różnorodności, towarzyszą mu zmysłowe obrazy, linie i kształty nawiązujące do kobiecego ciała.

Wrangler swoją nową kolekcją oraz kampanią pokazuje zaangażowanie i wsparcie dla jakże ważnego ruchu społecznego, jakim jest body positive. Wierzymy, że tego typu działania wciąż są potrzebne w branży mody, bo propagują naturalność i samoakceptację bez względu na rozmiar ubrania.

Zobacz też:

Athleisure – odkrywamy tajniki najwygodniejszego stylu ostatnich sezonów

Najpopularniejsza modelka plus size znalazła się na okładce magazynu “Cosmopolitan”

tekst: A.R.