Nowe Porsche Cayenne Coupe nieco różni się od swojego starszego brata – wygląda jak SUV, lecz ze ściętym z tyłu dachem o 2 cm, co nadaje mu wyraźnego sportowego charakteru.
Co jeszcze z nowości? Porsche Cayenne Coupe jest trochę potężniejsze od SUV’a, bo poszerzone zostały w nim błotniki. Nieco inne są też tylne drzwi. Również poprzez obniżenie linii dachu, pochylenie przedniej szyby oraz przednich słupków jest inne niż w zwykłym Porsche Cayenne. W efekcie auto faktycznie wygląda sportowo i dynamicznie.
Uwagę zwraca również inne położenie tablicy rejestracyjnej – w nowym wariancie jest ona umieszczona na wyraźnie wyciętym zderzaku. Porsche Cayenne Coupe wyposażono też w lotkę łączącą się z adaptacyjnym spojlerem dachowym, dzięki czemu przy prędkości 90 km/h i większej, spojler wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa on nacisk na tylną oś, jednocześnie podnosząc wydajność samochodu.
Jeśli zaś chodzi o wyposażenie Porsche Cayenne Coupe, to w standardowej wersji znajdziemy m.in. panoramiczny dach, adaptacyjne zawieszenie PASM, 20-calowe felgi, asystenta parkowania oraz kamerę cofania.
Mimo wyraźnie sportowego charakteru, Porsche Cayenne Coupe jest nadal całkiem funkcjonalnym samochodem. W podstawowej wersji będziemy mogli zdecydować, jaki układ tylnego siedzenia nas interesuje – Porsche Cayenne Coupe docelowo posiada z tyłu dwa specjalnie wyprofilowane osobne fotele, ale do wyboru jest też standardowa kanapa. W obu opcjach tylne siedzenie jest obniżone o 3 cm w przeciwieństwie do SUV’a, aby zagwarantować pasażerom komfort jazdy. Natomiast bagażnik pomieści nawet 625 l bagażu, zaś po złożeniu kanapy – 1540 l.
A co znajdziemy pod maską? Otóż na początek Porsche Cayenne Coupe będzie dostępne z dwoma mocnymi silnikami benzynowymi. Standardowa wersja napędzana będzie silnikem V6 o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM. Będzie on w stanie rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 243 km/h.
Natomiast w wersji Cayenne Turbo znajdziemy 4-litrowy silnik V8, który generuje moc 550 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s., zaś prędkość maksymalna dochodzi do 286 km/h. W pierwszej wersji silnika średnie spalanie Porsche Cayenne Coupe ma wynosić 9,4/100 km, w drugiej – 11,4l/100 km.
Podsumowując – Porsche Cayenne Coupe prezentuje się naprawdę nieźle, lecz ceny za to autko mogą przyprawić o ból głowy. Standardowa wersja kosztuje 411 tys. zł, natomiast Cayenne Turbo Coupe – 720 tys. zł., co oznacza, że jest ono droższe od SUV’a o około 40 tys. zł.
Porsche Cayenne Coupe pojawi się w salonach już w maju tego roku.