Ridley Scott po 15 latach przerwy powrócił do kręcenia reklam i zrobił to w wielkim stylu. Jego najnowsze dzieło (tak, określenie dzieło idealnie tu pasuje) to spot wyreżyserowany dla legendarnej marki koniaku Hennessy. Reklama jest częścią kampanii promującej nową edycję Hennessy X.O. Narracja zbudowana została wokół sloganu “Each drop of Hennessy X.O. is an Odyssey.”
Ridleya Scotta nie trzeba nikomu przedstawiać. To człowiek stojący za takimi klasykami jak "Obcy" i "Łowca Androidów". Mimo, iż wybitny filmowiec nie stanął na planie zdjęciowym telewizyjnego spotu od czasu wyreżyserowania kampanii dla Barclays w 2003 roku, Scott nie porzucił świata reklamy na dobre. Był między innymi producentem wykonawczym reklamy LG wyemitowanej podczas Super Bowl, którą wyreżyserował jego syn, Jake Scotta. Niedawno połączył też wszystkie swoje spółki pod parasolem Ridley Scott Creative Group, łącznie z RSA Films - firmą zajmująca się produkcją reklamową, której jest współwłaścicielem od 1968 roku. Teraz wyjaśnia, dlaczego zdecydował się na powrót do reklamy po tak długim czasie.
"Uwielbiam współpracować z Hennessy, ponieważ proces twórczy był absolutnym priorytetem przez cały czas. Rezultatem jest nie tylko reklama - to rozrywka" - powiedział Scott.
Kampania nazywa się "The Seven Worlds". Czterominutowe wideo przedstawia podróż, której celem jest odkrycie tego, co kryje się w każdej kropli jednego z najbardziej cenionych koniaków na świecie. Przenosimy się do galaktyki, w której znajduje się siedem różnych planet - każda z nich reprezentuje jedną z nut smakowych koniaku. Reżyser wykreował siedem niezwykłych miejsc, dzięki którym można wyobrazić sobie smak i aromat Hennessy X.O. Zadanie nie było łatwe, bowiem Scott musiał przekształcić coś tak abstrakcyjnego, jak zapach w coś, co stanie się namacalne dla odbiorcy. Aby osiągnąć wiarygodny efekt sięgnął po wszystkie możliwe techniki filmowe, tworząc wcześniej moodboard, korzystając ze studia filmowego i pracując nad niesamowitymi efektami specjalnymi.
Współpraca marki alkoholowej z tradycjami oraz wielokrotnie nominowanego do Oscara reżysera nie jest zaskoczeniem. Hennessy w przeszłości podejmowało działania, które odróżniały podejście marki do wizualnej strony reklamy od konkurencji. Najnowsza kampania stanowi niejako kontynuację projektu “Don’t Wait to Experience Greatness” z 2016 roku, stworzonego przez firmę DDB Paris, do którego zaangażowano reżysera klimatycznego filmu "Drive", Nicolasa Windinga Refna.
Dyrektor ds. Marketingu, Thomas Moradpour wyjaśnił, że w celu ugruntowania pozycji Hennessy jako kultowej marki luksusowej, firma postanowiła zwrócić się po pomoc do wybitnego reżysera i oddać w jego ręce misję stworzenia "najbardziej ambitnej kampanii w historii marki". Według nas cel został osiągnięty. Film robi niesamowite wrażenie i dowodzi, że wielkie kino i reklama to wcale nie tak odległe światy. Bez względu na to, czy dzieło ma cztery minuty czy trwa 2 godziny, gdy tworzone jest przez wybitnego fachowca, efekt zawsze będzie zachwycał.