Polskie marki udowadniają, że biżuteria wcale nie musi być nudnym i bezpiecznym prezentem gwiazdkowym. Sprawdźcie nasze zestawienie najciekawszych marek biżuterii na polskim rynku.
1. Kasia Wójcik
W pracowni Kasi Wójcik na ulicy Koszykowej w Warszawie powstają kolekcje intrygujące, minimalistyczne, inspirowane geometrią. Piąta już kolekcja projektantki to doskonała propozycja dla indywidualistek - kolczyki można bowiem dowolnie łączyć ze sobą w pary, dając tym samym wyraz swojej kreatywności. Kolczyki, naszyjniki i bransoletki z kolekcji "Bold" dostępne są w złocie i srebrze, a ich nieoczywiste formy szczególnie pokochają zwolenniczki dodatków z charakterem, aczkolwiek niepozbawionych subtelności i klasy.
2. groovy
Za tą młodziutką marką z Łodzi stoją dwie projektantki - Dorota Staniec i Joanna Mach. Właśnie zadebiutowała ich trzecia kolekcja "Smooth". W swojej twórczości projektantki sięgają po nietuzinkowe metody wyrobu biżuterii, takie jak emalia jubilerska czy kształtowanie form w wosku odlewniczym. Ta druga technika, którą zastosowały podczas pracy nad nową kolekcją, poskutkowała intrygującymi kształtami bryłek odlanych i ukształtowanych na ciepło w wosku, a następnie odlanych w srebrze i pokrytych 24-karatowym złotem. Każdy egzemplarz z kolekcji wykonywany jest ręcznie w łódzkiej pracowni groovy. Możecie mieć pewność, że dzięki temu każda sztuka biżuterii jest wyjątkowa i niepowtarzalna.
3. GORALSKA Joaillerie
Za marką GORALSKA stoi Corinne Evens, francuska projektantka o polsko-żydowskich korzeniach. Jej kolekcje czerpią z piękna naszej planety, a przeznaczone są dla kobiet, które można określić mianem obywatelek świata, obdarzonych unikalnym stylem i bogatą osobowością. Warto podkreślić, że GORALSKA przekazuje część swoich zysków na rzecz organizacji filantropijnych, a sama założycielka jest jest również Prezesem Evens Foundation, fundacji z siedzibą w Belgii, z biurami w Paryżu i w Warszawie, której celem jest inicjowanie i prowadzenie projektów na rzecz poprawy stosunków międzykulturowych i wzajemnej współpracy. Ponadto, Corinne jest honorowym Prezesem Europejskiego Stowarzyszenia Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, które ma za zadanie zachęcić potencjalnych donatorów z Europy do wspierania Muzeum oraz promować instytucję na arenie europejskiej. Marka jest obecna w czterech miastach: w Paryżu, w Luksemburgu, w Gstaad i od niedawna w Warszawie, w butiku Red Rubin w Galerii Mokotów.
4. SIVA
Młoda marka biżuterii z Wrocławia kocha geometrię. Widać to w kształtach poszczególnych elementów ich pierwszej kolekcji, którą z resztą promuje hasło "organize your life with a bit of geometry". Marka stawia na prostotę formy, kształtu i materiału oraz harmonia i praktyczność pozbawionych ozdobników form. W kolekcji SIVA GEO znajdziemy 14 ponadczasowych kształtów kolczyków, które można nosić pojedynczo lub łączyć i miksować ze sobą tworząc własne, oryginalne, asymetryczne pary. Widać tu inspiracje minimalizmem, ale także brutalizmem, co podkreśla kampania zdjęciowa.
5. SOTE
Duet projektantów Elena i Janek Lewczukowie to mistrzowie subtelnej formy i dopracowanych detali. Biżuteria, która powstaje w ich warszawskim warsztacie w oparciu o tradycyjne techniki złotnicze, to spełnienie marzeń każdej indywidualistki, która nie podąża za trendami, tylko kreuje dopracowany wizerunek w oparciu o własne gusta. Sami twórcy konceptu nie nazywają swoich projektów minimalistycznymi - w projektowaniu ważny jest kolor, odpowiedni dobór kamieni i forma, która często bywa w ich przypadku nietuzinkowa.
6. Agata Bieleń
Agata Bieleń tworzy swoją biżuterię w oparciu o motyw przewodni jakim jest linia, która, gdy ją dowolnie uformować, tworzy obiekt. Jej projekty są surowe, geometryczne, a przez to niezwykle intrygujące. Projektantka ma dar do kreowania własnych interpretacji dobrze znanych z codzienności kształtów. Koło "nie domyka się" nieoczekiwanie przechodząc w długi łańcuszek, rąby tworzą girlandy oplatające się wokół szyi. Bieleń tworzy swoją biżuterię ręcznie ze stali, srebra i złota, skupiając się przede wszystkim na jej użyteczności.
7. UMIAR
Magdalena Brzozowska i Malwina Wysińska projektują swoją biżuterię z myślą o kobietach pełnych umiaru. Stąd też wzięła się nazwa marki, która ma symbolizować wartości, którymi kierują się projektantki podczas tworzenia swojej biżuterii. Każdy kształt jest doskonale przemyślany, formy są pełne precyzji i tworzone w oparciu o minimalizm, który równocześnie wydobywa z właścicielki biżuterii kobiecość i subtelność. Projektantki hołdują zasadzie, że dobrze dobrana biżuteria jest jak trafna puenta. Trzeba ją dobierać świadomie, starać się o harmonię i równowagę, a żeby to osiągnąć potrzebny jest UMIAR.
8. KOPI
KOPI to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych i najchętniej kupowanych polskich marek biżuterii. Jej założycielka, Natalia Kopiszka podbiła serca klientek tworząc charakterystyczne kolczyki o nieregularnych kształtach oraz naszyjniki-medaliony. W tym sezonie zaprezentowała nowe wcielenie swojej marki proponując linię premium wykonaną z bursztynu oraz biżuterię z perłami. W kolekcjach KOPI widać silne inspiracje stylem vintage.
9. KAMENA
Motywem przewodnim wszystkich kolekcji marki KAMENA jest kamień i jego forma. Każdy minerał wykorzystany przy tworzeniu naszej biżuterii pochodzi z terenu Polski i pozyskiwany jest głównie od kolekcjonerów i pasjonatów geologii. Najnowszą kolekcję zainspirowały grafiki, malarstwo i architektura modernistyczna. W kolekcji DECO znajdziemy łuki, półkola, złoto, burgund, głęboka zieleń. Proste ale zarazem dekoracyjne formy połączone z naturalnymi kamieniami - nefrytem o zielonym marmurkowym zabarwieniu i burgundowym jaspisem - nadają kolekcji unikatowy i elegancki charakter.