Co wspólnego mają Dania - ojczyzna Carlsberga i Rosja? Zamiłowanie do kawioru, rzecz jasna! Mimo, że ten przysmak wciąż kojarzy się z ekskluzywnością, w Skandynawii jest on bardzo popularny i jedzony na wiele sposobów. Na tym jednak nie kończy się gra w skojarzenia.
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej odbywają się w tym roku w Rosji. Dania radzi sobie całkiem dobrze, po bezbramkowym remisie z Francją awansowała do 1/8 finału. Carlsberg wspiera narodową drużynę od 40 lat. W tym roku koncern postanowił zrobić coś kreatywnego i zamiast stawiać na konwencjonalne akcje marketingowe zagrzewające piłkarzy do walki, we współpracy z mistrzem kuchni molekularnej, Umutem Ra Sakarya stworzył kawior z... piwa. Jak tłumaczą przedstawiciele Carlsberga, pomysł zrodził się z chęci zjednoczenia duńskich kibiców z gospodarzami Mundialu. "Pomyśleliśmy, że dobrą zabawą będzie stworzenie kawioru zrobionego z piwa, dzięki któremu fani piłki będą mogli zasmakować Rosjii" - powiedział w rozmowie z AdWeek szef Sakarya.
Żeby powstał kawior o smaku piwa trzeba było sięgnąć po kulinarne techniki, które bardziej przypominają eksperymenty w laboratorium chemicznym. Efekt okazał się wart zachodu, bowiem kibice, których uraczono nietypowym kawiorem byli mile zaskoczeni smakiem przekąski. Ich reakcje, a także kilka ujęć z kuchni możecie obejrzeć na poniższym filmie.
Niestety kawior z piwa to jednorazowa akcja Carlsberga. Być może znajdą się firmy, które zachęcone powodzeniem przysmaku wśród Duńczyków, będą chciały podjąć się własnej próby stworzenia perełek pełnych chmielowego smaku.