Trzecia generacja MEGANE R.S. jest kwintesencją know-how i pasji Renault Sport. Tak jak jej poprzednicy, ma ambicję wyznaczyć nowy standard na rynku samochodów sportowych z segmentu C. Wyrazisty design zaprojektowany z myślą o poprawie osiągów potwierdza przynależność Nowego Renault MEGANE R.S. do świata sportów samochodowych. Oferuje przyjemność sportowego trybu jazdy na drodze i na torze wyścigowym.
"Od pierwszej generacji Megane R.S. z 2003 roku oferujemy coraz wyższe osiągi i więcej technologii dla większej przyjemności ze sportowej jazdy. Przy tym nie ograniczamy możliwości codziennego użytkowania tego pojazdu. Wprowadzone na rynek w 2009 roku Megane III R.S. stało się kultowym modelem. Opracowanie nowej generacji było prawdziwym wyzwaniem dla całego zespołu. Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć samochód, który skuteczniej pokonuje zakręty, między innymi dzięki technologii 4CONTROL. Optymalizuje ona zwrotność w ciasnych zakrętach i stabilność w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością na drodze i na torze wyścigowym. Nowe Renault MEGANE R.S. to model o sportowym rodowodzie. To samochód zaprojektowany przez pasjonatów dla pasjonatów. Jego wszechstronność sprawia, że doskonale nadaje się do codziennego użytku" - komentuje Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Cars.
Silnik i skrzynia biegów nowej generacji
W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawi się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault -Nissan. Silnik rozwija moc 280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min. Jest jednym z najwyższych w tym segmencie, a jak wiadomo, ma to kluczowe znaczenie dla przyjemności prowadzenia i doznań z jazdy.
Powszechnie doceniana przez posiadaczy Megane III R.S. manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów kontynuuje swoją karierę w Nowym MEGANE R.S. W ofercie znalazła się ponadto – również 6-stopniowa – automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów EDC, już obecnie stosowana w gamie modeli Renault. Dla zapewnienia absolutnej niezawodności została ona wzmocniona ze względu na wysokie obroty i moment obrotowy sportowego silnika. Na podstawie założeń dotyczących przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na wyższych biegach oraz prędkości maksymalnej konstruktorzy Renault Sport określili nowe zestopniowanie skrzyni biegów i algorytmy zmiany przełożeń . W połączeniu z trybami pracy systemu MULTI-SENSE umożliwiają dostosowanie samochodu do stylu jazdy kierowcy.
Sportowa sylwetka i lepsze osiągi
Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o nowym Renault Megane R.S.? Jego design został przemyślany w taki sposób, aby kierowcy mogli się cieszyć jeszcze większymi osiągami. Nowe Renault MEGANE R.S jest pełne wyrazu i na wskroś sportowe. Boki zyskały wyjątkowy kształt dzięki błotnikom poszerzonym o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu do Megane GT. Nowe proporcje uzyskane poprzez obniżenie nadwozia o 5 mm w porównaniu do Megane GT i nowe 18- i 19-calowe koła sprawiają, że samochód zyskuje bardziej agresywny wygląd. Stylistykę wzmacnia szereg elementów nawiązujących do świata wyścigów samochodowych. Są to między innymi wbudowana listwa aerodynamiczna F1, tylny spojler został zmodyfikowany dla zwiększenia siły docisku, bardziej skuteczny dyfuzor w porównaniu do poprzedniej generacji.
Energetyczny kolor
Nowe Renault MEGANE R.S. wyróżnia się również specjalnym kolorem nadwozia Orange Tonic, który wzbogaca paletę kolorów modeli Renault Sport. Nowy lakier został starannie dopracowany, tak aby uzyskać efekt wyjątkowego blasku i połysku i podkreślić sylwetkę samochodu. W kokpicie dominuje sportowy design, podkreślony fotelami, które przypominają te z bolidów. Do wyboru są też dwa rodzaje tapicerki: materiałowa w kolorze grafitowym lub Alcantara. Szczególną uwagę poświęcono opracowaniu odpowiedniego kształtu foteli i dobraniu materiałów, tak aby znaleźć najlepszy kompromis pomiędzy komfortem w codziennym użytkowaniu, a pozycją wymaganą podczas jazdy po torze.
System MULTI-SENSE i nowe oświetlenie
System MULTI-SENSE pozwala spersonalizować doznania z jazdy samochodem w zależności od warunków, kontrolując czas reakcji silnika poprzez zmiany parametrów pracy pedału gazu, skrzyni biegów5 oraz oporu działania układu kierowniczego. Dostępnych jest pięć trybów jazdy: comfort, normal, sport, race i perso. Nowe R.S. wyposażone zostało także w system oświetlenia LED R.S. Vision. System ten nie ma odpowiednika w tym segmencie i zapewnia doskonałą widoczność, odpowiadającą osiągom Nowego MEGANE R.S. Ponadto całkowicie zmodyfikowano system pokładowy dając kierowcom możliwość wyboru między opcją R.S. Monitor i R.S. Monitor Expert. Samochód napakowany jest najnowszymi technologiami, które odziedziczył po Renault Megane. Nie zabraknie tu zatem wyświetlacza Head-Up, który wyświetla informacje o prędkości, nawigacji i systemach wspomagania prowadzenia samochodu, zestawu kilkunastu systemów wspomagających kierowcę w prowadzeniu auta, multimedialnego systemu R-LINK 2 o dotykowym ekranie o przekątnej 7” lub 8,7”, który umożliwia zarządzanie wszystkimi funkcjami samochodu, czy systemu audio opracowanego we współpracy z konstruktorami firmy Bose.
Zobaczcie, jak Renault MEGANE R.S. sprawuje się podczas jazdy, oglądając nagranie z jego oficjalniej polskiej premiery, która odbyła się na torze w Poznaniu.