Tak wygląda Rolls-Royce Phantom VIII po tuningu

Tak wygląda Rolls-Royce Phantom VIII po tuningu

Mansory, niemiecka firma tuningująca samochody, znana jest z tego, że bierze na warsztat drogie i luksusowe pojazdy, w których przypuszczalnie nie ma czego poprawiać – a jednak!

Jej mechanicy zawsze znajdą coś, co można by ulepszyć i nie ważne czy zabierają się za McLarena, Bentley’a, czy za Porsche. Nie zawsze jednak przerobione przez Mansory auto prezentuje się po tuningu równie dobrze jak oryginał, ale firma dalej robi swoje. Tym razem na jej warsztat trafił znakomity Rolls-Royce Phantom VIII. Podobają się Wam efekty?

Rolls-Royce po raz pierwszy zaprezentował Phantom VIII latem ubiegłego roku, określając ten pojazd jako „najbardziej luksusowy samochód świata”. Nie wprowadził jednak dużych zmian względem swoich poprzedników, bo linia najnowszego modelu różni się wyłącznie detalami. Możemy więc być pewni, że Phantom VIII wygląda tak samo dobrze jak starsze wersje luksusowego wozu. Jednak to, co zwraca naszą uwagę to gigantyczny silnik, który jest jeszcze potężniejszy: 6.75-litrowy kolos z dwiema turbosprężarkami i mocy 510 KM.

Możecie sobie wyobrazić jak głośno ryczy ten potężny silnik przy starcie i dalszej jeździe, ale zapomnijcie: Rolls-Royce nie pozwoli Wam go usłyszeć. Wyciszył auto materiałem wygłuszającym o wadze 130 kilogramów, dzięki czemu Phantom VIII zyskał miano nie tylko najbardziej luksusowego samochodu, ale też najcichszego. Co więc można poprawić w takiej świetnej maszynie? Mechanicy z Mansory zaczęli od środka i wpompowali kilka dodatkowych koni mechanicznych pod maskę tego pojazdu.

Po przeróbkach Rolls-Royce Phantom VIII znany jest jako Phantom Bushukan Edition i ma moc aż 610 KM. Przekłada się to z pewnością na bardziej dynamiczny start samochodu i maksymalną prędkość jaką może osiągnąć kolos. Nie są to jednak jedyne zmiany jakimi zespół Mansory poddał znakomitego Phantom’a VIII. Oferuje między innymi nową paletę kolorów, które ponoć jeszcze lepiej mają się komponować z 24-calowymi felgami.

Wewnątrz auta dobrano jedynie kolor tapicerki, który odpowiada kremowo-czarnemu lakierowi. Czy sprawia to, że Phantom Bushukan Edition jest bardziej ekskluzywny i elegancki niż Phantom VIII? Nie jesteśmy pewni, ale możliwość wydania kilkunastu tysięcy dolarów więcej, pewnie skłoni ekscentrycznych milionerów, aby wsiąść do tego wozu.

 

źródło: The Drive/ autor: Adam Sawicki