W 1992 roku na rynek trafiła The North Face Nuptse Jacket - rewolucyjna puchowa kurtka, której nazwa nawiązuje do mierzącego 7861 m n.p.m. zachodniego szczytu Nuptse, położonego 1,5 kilometra na południowy zachód od Mt. Everest. Dzięki innowacyjnej konstrukcji komór z puchem zapewniała doskonałą termoizolację i od razu stała się jedną z najbardziej pożądanych kurtek na świecie. Pokochali ją nie tylko górscy odkrywcy. Bardzo szybko stała się nieodłącznym atrybutem muzyków z nowojorskiego środowiska hip-hopowego, zyskując status ikony i produktu kolekcjonerskiego.
„Projektanci The North Face spędzili trochę czasu w bazie pod Nuptse. Ten imponujący, surowy i niezbadany szczyt był dla nich inspiracją przy tworzeniu kurtki. W górach jest taka stara zasada oparta na doświadczeniu przy wyborze sprzętu - light is right. Oznacza to, że pakujesz tylko to, co niezbędne i co pozwoli ci osiągnąć cel. W myśl tej zasady tworzona była kurtka Nuptse. Po kilku zmianach w konstrukcji w 1992 roku na rynek trafił model z innowacyjnymi, poziomymi przegrodami, które minimalizowały efekt przesuwania się wypełnienia. Tak narodziła się puchówka, która szybko stała się ikoną” - wyjaśnia Darren Cookson, wiceprezes ds. Produktów w The North Face EMEA.
25 lat po wprowadzeniu Nuptse na rynek, The North Face wypuszcza kolekcję replik produktów z 1992 roku. Wykorzystano oryginalne kombinacje kolorystyczne: Cobalt Blue, The North Face Red, The North Face Black i Yellow Dome Print. Kolekcję tworzą kurtki i kamizelki, których komory wypełnione są gęsim puchem z certyfikatem RDS i posiadają klasyczne duże logo na rękawie.
Aby dowiedzieć się więcej na temat osób zaangażowanych w film oraz sklepów, w których znaleźć można kurtkę Nuptse, warto odwiedzić stronę www.thenorthface.com i sprawdzić @TheNorthFace na Facebooku i Instagramie lub @TheNorthFaceEU na Twitterze.