Filip Pągowski talent ma we krwi. Jego ojcem był słynny plakacista Henryk Tomaszewski, a matką malarka Teresa Pągowska. Sam odpowiedzialny jest za kultowe logo w kształcie serca z czarnymi oczami, które stworzył dla marki Comme des Garçons, a ponadto jego ilustracje ukazywały się w najbardziej prestiżowych tytułach świata, m.in. w "The New York Times" i "The New Yorker". Teraz Nike postawiła przed polskim grafikiem kolejne zadanie - miał on zreinterpretować symbole drużyn NBA.
Pągowski przedstawił w nowej wersji 30 logosów drużyn grających w profesjonalnej lidze, które trafiły na koszulki Nike.
- Ideą projektu nie było powielenie oryginalnego lub oficjalnego logotypu każdej drużyny, ale raczej wymyślenie czegoś, co obrazowałoby zespół lub miejsce, z którego pochodzi drużyna. Albo jedno i drugie, i wykonanie logo w jakiś zabawny sposób - komentuje Pągowski.
Aby zmierzyć się z wyzwaniem, Pagowski zdecydował się na wybór trzech elementów charakterystycznych dla każdego zespołu: nazwę drużyny, miasto, które reprezentuje i maskotkę. Chociaż te trzy aspekty czasami były ze sobą powiązane, pozwoliły artyście na zagłębienie historii danej drużyny i skojarzenie faktów związanych z jej wizerunkiem. W ten sposób powstały zupełnie nowe i oryginalne logotypy zespołów, które na co dzień kojarzą się jednoznacznie, jak chociażby Chicago Bulls z bykiem.

Wszyscy znają logo Chicago Bulls - mówi artysta. Dla mnie Bulls byli prawdopodobnie najlepszą drużyną mojego pokolenia. Próbowałem uciec od rysunku głowy byka, która jest na oficjalnym logo. Chciałem, aby mój byk był silny i mocny, a może nawet wyglądał na nieco okrutnego. Zrobiłem research, przejrzałem starożytne greckie rysunki byków. Ten, którego ostatecznie stworzyłem, ma pewne elementy z mitologicznych greckich wyobrażeń. Pomyślałem, że wygląda to bardzo elegancko i ładnie kontrastuje z rysunkiem na oficjalnym logo.
Dzięki kolekcji Pągowskiego dla Nike, w której zachowano balans między historią a humorem, symbole NBA zyskują nowe oblicze.
Projekty Pągowskiego pojawiły się na koszulkach z limitowanej serii, których sprzedaż wystartowała 19 marca wyłącznie w aplikacji Nike Connected NBA. Drugi drop dostępny jest w Nike App od 21 marca.



























