W dobie inteligentnych urządzeń często zapominamy, że prostota może być kluczem do sukcesu. Taki cel przyświecał twórcom przeźroczystego głośnika, którego sprzedaż właśnie się rozpoczęła.
Urządzenia technologiczne muszą być smart. Nie ważne, czy są to telefony, zegarki, czy wagi. Zmiany postępują tak szybko, że niebawem dziwić będzie brak możliwości rozmowy z głośnikiem. Niegdyś służące jako źródło dźwięku urządzenia, dziś mają być nieduże, bezprzewodowe i oczywiście inteligentne. Jednak, jak ze wszystkimi smart gadżetami, problemem lada moment będzie ich aktualność. Wymagania systemów będą rosły, a głośniki trzeba będzie zastępować nowymi. Stare modele będą lądowały, prędzej, czy później, w śmietnikach. Nad tą wizją postanowiła pochylić się szwedzka firma People People, która od kilku lat gromadziła fundusze na projekt przeźroczystego głośnika.
W samym pomyśle istotny był nie tylko design, ale także, tak niemodna dziś, możliwość wieloletniego użytkowania. Dla twórców ważne było umożliwienie wymiany każdej części, z której stworzono głośnik. Awaria jednego z komponentów nie powoduje, że urządzenie będzie trzeba wyrzucić. Minimalistyczna konstrukcja sprawia, że części można wymieniać nawet samodzielnie. Dostęp do głośnika możliwy jest za pomocą prostych kluczy, do urządzenia dołączona jest nawet instrukcja, co i jak należy wymienić.
Mówiąc o tym pomyśle trudno jednak pominąć wspomniany design. Prostota nadaje głośnikowi szyku i powoduje, że świetnie prezentuje się niemal w każdym wnętrzu. Przeźroczystość daje także nieskończoną ilość interpretacji. Można umieścić go na fantazyjnie pomalowanej ścianie, czy też w oknie, gdzie krajobraz i pogoda to naturalne źródło inspiracji.
Twórcy zapewniają, że sporo uwagi poświęcono również samemu dźwiękowi. Podczas prac ideą przewodnią była Transparentna Akustyka. Chodziło głównie o to, by nic nie odwracało uwagi od dźwięku, ponieważ najważniejsza musi być muzyka. Konstrukcja głośnika pozwala nie tylko słuchać, ale także odczuwać dźwięk. Każde drganie membrany jest tam widoczne.
Podejście People People zaskakuje pod każdym względem. Po pierwsze ich głośnik kosztujący 800 euro nie porozmawia z nami. Po drugie awaria nie będzie zmuszała do zakupu nowej sztuki. Możecie się nie zgodzić, ale pomimo to, dla nas to taki produkt zasługuje na miano inteligentnego.