BMW pokazało potężnego SUV-a. Oto model X7

BMW pokazało potężnego SUV-a. Oto model X7

BMW wreszcie zaprezentowało pierwszy w historii marki model X7. To potężny SUV, który ma szansę zagrozić chociażby Mercedesowi GLS czy Audi Q7. Jego gabaryty robią wrażenie, jednak, jak to zwykle bywa w przypadku BMW, nie tylko rozmiar ma tu znaczenie.

Nowy dodatek do rodziny modeli X to największy SUV w ofercie BMW. Jego wymiary to 515,1 cm długości, 200 cm szerokości i 180,5 cm wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi 310,5 cm. Do wyboru będą także 22-calowe felgi. Przy złożonych fotelach przestrzeń w bagażniku może mieć nawet 2120 litrów. Standardowo jest to 326 litrów. Masywny pojazd ma wyraźnie zaznaczony przód, a wszystkie charakterystyczne dla designu BMW elementy wydają się większe i bardziej agresywne.

W środku pasażerowie i kierowca mogą liczyć na sporą przestrzeń - to siedmioosobowe auto, w którym sterowane elektrycznie fotele ustawione są w trzech rzędach, a na życzenie siedzenia w środkowym rzędzie mogą być zamontowane osobno. Fotele z tyłu wyposażone są także w podłokietniki, uchwyty na kubki i porty USB.

W standardowym wyposażeniu znajduje się także czterostrefowa klimatyzacja, oświetlenie wewnątrz auta, trzyczęściowa panoramiczna szyba w dachu i skórzane obicie foteli, a także chromowane elementy i lampy LED. Najnowsze BMW ma ociekać luksusem, co z resztą zapowiadają pierwsze zdjęcia. Klienci będą mieli także szerokie możliwości personalizacji auta.

Model X7 wyposażony jest w całą gamę nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, a także Live Cockpit Professional z systemem operacyjnym BMW 7.0 i standardowy program BMW Intelligent Personal Assistant.

Jeżeli chodzi o serce SUV-a, X7 będzie dostępny z trzema turbodoładowanymi, 3-litrowymi rodzajami silnika. Wersja benzynowa xDrive40i będzie mieć 340 koni mechaniczynych, diesel xDrive30d wygeneruje 256 koni mechanicznych, a poczwórnie doładowana jednostka M50d zaimponuje 400 końmi mechanicznymi. Każdy wariant silnika połączony będzie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Auto będzie miało napęd na wszystkie koła z możliwością przeniesienia całej mocy na tylną oś.

BWM X7 zadebiutuje na europejskim rynku w marcu 2019 roku. Nie znana jest jeszcze polska cena SUV-a, ale w Ameryce mówi się o kwocie rzędu 74 895 dolarów za model z jednostką benzynową i 93 595 dolarów za najmocniejszą wersję w dieslu.

Gdybyście nie mogli się doczekać premiery nowego SUV-a niemieckiej marki, w warszawskim domu aukcyjnym czeka na was pierwsze w Polsce BMW Serii 8.

źródło: Autoblog

sznyt tygodnia

najnowsze