Hennessy współpracuje z Vhilsem – streetartowym artystą i kumplem Banksy’ego

Hennessy współpracuje z Vhilsem - streetartowym artystą i kumplem Banksy'ego

Znany francuska marka koniaku Hennessy zaprezentowała efekty ciekawej współpracy z portugalskim artystą ulicznym, Vhilsem. W wyniku spotkania tych dwóch, z pozoru niepasujących do siebie, światów powstała limitowana edycja butelki ich kultowego trunku V.S.

Vhils, przyjaciel i współspiskowiec Banksy'ego, znany jest z tworzenia olbrzymich portretów, które rzeźbi bezpośrednio na ścianach budynków w miastach na całym świecie. Specjalnie zaprojektowana przez niego butelka V.S (Very Special) wchodzi w skład gift boxu dostępnego wyłącznie na zamówienie. Kolekcjonerzy i miłośnicy koniaku z USA będą mogli mieć ją na własność pod koniec lipca. Dla Hennessy taka współpraca nie jest nowością. Marka w ostatnich latach podejmuje różne artystyczne działania, a swój kreatywny wkład w design butelek mieli między innymi Futura, Shepard Fairey, Ryan McGinness, Marc Newson i A $ AP Ferg.

Vhils, tworząc swoją pracę kierował się swoim mottem, które brzmi "Making the Invisible Visible". Artysta stworzył wielowarstwowe dzieło, do którego inspiracji szukał w siedzibie Hennessy, przeszukując archiwa bogate w szczegóły na temat historii marki. Dzieło na butelce, która prezentuje się na tyle intrygująco, by zapewnić sobie najlepszą pozycję w domowym barku, zostało wykonane w głębokich odcieniach złota i bursztynu, idealnie oddających odcień samego koniaku, który uzyskuje go podczas długoletniego starzenia się w piwnicach Hennessy.

Butelka i ozdobne pudełko powstały przy użyciu pionierskiej techniki sitodruku Vhilsa, w której artysta stosuje tusz, wybielacz i kwas na papierze, czego rezultatem jest praca o głębokiej teksturze przedstawiająca fragmenty historycznych billboardów Hennessy i symbole takie, jak winorośl, herb rodziny Hennessy oraz trzy gwiazdy, które pierwotnie odróżniły Hennessy VS w systemie klasyfikacji koniaku stworzonym przez Maurice'a Hennessy'ego w 1865 roku.

Aby uczcić współpracę, Vhils wyruszy w światową trasę z Hennessy, podczas której będzie prezentował nową butelkę VS Limited Edition, tworząc przy okazji "immersyjne doświadczenia artystyczne". Tournee obejmie takie miasta jak Nowy Jork i Chicago oraz kilka miejsc w Europie.

źródło: Airows

sznyt tygodnia

najnowsze