Porównanie różnych wersji Toyota Corolla: jakie są najważniejsze różnice między hatchbackiem, sedanem i kombi?

Porównanie różnych wersji Toyota Corolla: jakie są najważniejsze różnice między hatchbackiem, sedanem i kombi?

Gdyby motoryzacja miała napisy końcowe, Toyota Corolla Sedan z pewnością zajmowałaby w nich honorowe miejsce na samym początku. Kompaktowy model ponad pół wieku temu zmotoryzował Japonię, a niewiele później stał się globalnym bestsellerem, znanym z trwałości, niezawodności i komfortu. W drugiej połowie lat 90. zastąpił słynnego Garbusa w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów wszech czasów! Krótko mówiąc - od 57 lat odgrywa jedną z głównych ról, nie tylko w gamie modelowej koncernu, ale i w całym świecie motoryzacji! Filozofia nieustannego doskonalenia sprawia, że Corolla Sedan pozostaje ikoną segmentu kompaktów i jednym z najchętniej wybieranych samochodów na świecie.

Dziś, oferta Corolli jest jednak szersza niż kiedykolwiek, a oprócz limuzyny w salonach dostępne są różne rodzaje nadwozia. Toyota Corolla Sedan, Hatchback i Kombi - czym różnią poszczególne wersje i do kogo są adresowane?

Toyota Corolla Hatchback - zalety i charakterystyka

Choć historia światowego przeboju zaczęła się od Corolli Sedan, dziś Toyota oferuje Corollę w trzech wariantach nadwozia, a jednym z nich jest Hatchback. Typowy dla klasy C rodzaj nadwozia to częsty wybór kierowców, którzy cenią sobie praktyczne nadwozie i kompaktowe wymiary. Toyota Corolla w wersji 5-drzwiowej ma praktyczny, ustawny bagażnik, a jego pokrywa otwiera się wraz z szybą. W przeciwieństwie do odmiany TS Kombi, hatchback nie posiada dodatkowego słupka D co przekłada się na bardziej zwartą konstrukcję i nieco mniejszą długość całkowitą. Szczególnie łatwo docenić ją w miejskich warunkach. Tam, gdzie brakuje miejsc do parkowania, a każdy dodatkowy centymetr może zmniejszyć szanse na udane manewry, hatchbacki sprawdzają się najlepiej.

Toyota Corolla Hatchback zgrabnie łączy walory praktyczne z wymiarami auta miejskiego. Mniejsza długość przekłada się również na nieco niższą masę niż w przypadku kombi, a dwubryłowe nadwozie wielu kierowcom po prostu się podoba. Wygląd to rzecz gustu, ale zużycie paliwa jest już jak najbardziej wymiernym kryterium. Kompaktowa Toyota jest wyjątkowo oszczędna, bo pod jej maską pracuje hybrydowy układ piątej generacji. Do wyboru mamy tu jednostki 1.8 Hybrid o mocy 140 KM i 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 197 KM. W obu wariantach oszczędność łączy się z osiągami i niezwłoczną reakcją na gaz. To cechy hybrydy piątej generacji, która w porównaniu do technologii poprzedniej generacji wyróżnia się jeszcze lepszymi wrażeniami z jazdy.

Dowiedz się więcej: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/corolla-hatchback

Toyota Corolla Sedan - dlaczego wybrać ten model?

Japońska limuzyna klasy kompaktowej to prawdziwie rodzinny model. Podobnie, jak pół wieku temu, również dziś jest doskonałym wyborem dla tych, którzy od samochodu oczekują przestrzeni, prestiżu i trwałości. Klasyczne linie sedana łączą się tu z elegancką przednią częścią nadwozia. Przód auta został przeprojektowany i wyraźnie różni się od tego, który znamy z wersji hatchback i kombi. Reflektory i grill nawiązują do większej Toyoty Camry, a chromowane akcenty nadwozia wskazują na nieco bardziej prestiżowy charakter tej wersji.

Co różni sedana od hatchbacka? Tu klapa bagażnika otwiera się sama, bez tylnej szyby. Oddzielenie przedziału pasażerskiego od kufra pozwala lepiej wyciszyć wnętrze i odizolować je np. od panującego na zewnątrz zimna czy gorąca. Sedany kojarzyły się z najbardziej prestiżowymi autami - nic dziwnego, że Corolla Sedan od zawsze cieszyła się „wzięciem".

Toyota Corolla Sedan 2023 to auto, które zyskało szereg ulepszeń względem modelu ubiegłorocznego. Najważniejszą nowością jest opisany wyżej układ hybrydowy piątej generacji. Corolla Sedan jest jednak dostępna nie tylko z jednostką 1.8 Hybrid, ale i konwencjonalnym silnikiem spalinowym. Wersja 1.5 VVT-i 125 KM występuje zarówno z 6-biegową przekładnią manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów Multidrive S. Obecność wolnossącego silnika benzynowego w gamie pozwala wycenić rodzinny model niezwykle atrakcyjnie. O cenach wspomnimy jeszcze pod koniec tekstu.

Sprawdź na stronie: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/corolla-sedan

Toyota Corolla Kombi: idealne połączenie przestrzeni i wygody

Toyota Corolla TS Kombi to chętnie wybierane kombi, w którym imponująca ilość przestrzeni zadowoli rodziny i kierowców, którzy na pierwszym miejscu stawiają praktyczne aspekty auta. Podobnie, jak w wersji hatchback, mamy tu nowoczesną, dynamiczną i oszczędną hybrydę pod maską, doskonałe wyposażenie w standardzie i styl, który bez wątpienia może się podobać. Linia dachu lekko opada, dzięki czemu sylwetka jest dynamiczna. W wybranych wersjach, nadwozie jest dwukolorowe dzięki czemu Corolla w 5-drzwiowej wersji TS Kombi wyróżnia się spośród konkurentów. 

Toyota Corolla w wersji kombi ma rozstaw osi 2700 mm (czyli taki sam, jak Corolla Sedan i nieco większy niż Corolla Hatchback), a jej długość to 4650 mm. Pod względem wymiarów, Corolla TS Kombi plasuje się więc na szczycie gamy. To owocuje oczywiście przestronnym wnętrzem i bagażnikiem gotowym na najbardziej ambitne wakacyjne plany.

Porównanie wydajności i zasięgu: hatchback, sedan, kombi

Doświadczenie Toyoty w tworzeniu hybrydowych napędów sprawia, że Corolla to jeden z najbardziej wydajnych samochodów na rynku. Co jednak kryje się pod określeniem „wydajność”? W dużym skrócie, chodzi o relację zużycia paliwa do mocy i osiągów, która w kompaktowej Toyocie jest szczególnie korzystna.

Dla klientów szczególnie istotny jest fakt, że średnie zużycie paliwa pozostaje niezmienne w każdej wersji nadwozia. Niezależnie od tego, czy wybierzemy Corollę Sedan, Corollę Hatchback czy Corollę TS Kombi, możemy liczyć na średnie spalanie na poziomie zaledwie 4,4 l/100 km. Wyjątkiem jest tu oczywiście Corolla Sedan 2023 z benzynową jednostką 1.5 VVT-i. Średnie zużycie paliwa w tej wersji wynosi 5,7 l/100 km, co również jest bardzo dobrym wynikiem.

Korzyści z zastosowania wydajnego napędu są niezaprzeczalne. Inżynierski kunszt sprawia, że możemy cieszyć się rewelacyjnymi osiągami bez konieczności częstego tankowania. Hybrydy nie wymagają w końcu ładowania, a niskie zużycie paliwa sprawia, że zasięg Corolli pozwala wygodnie podróżować w trasie.

Porównanie bezpieczeństwa i technologii w różnych wersji Corolli

Opis największych różnic już za nami. Dobra wiadomość jest taka, że pod względem zastosowanych technologii i rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo jazdy, każdy z wariantów Corolli prezentuje znakomitą formę i najwyższy poziom - lista standardowych elementów wyposażenia jest bowiem długa i obfituje w pozycje, które do niedawna wyróżniały auta wyższej klasy.

W każdej Corolli znajdziemy bowiem układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów. System PCS to rozwiązanie, które czuwa nad bezpieczeństwem i interweniuje, gdy kierowca straci koncentrację. Standardem jest również system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS), układ rozpoznawania znaków drogowych czy asystent utrzymania pasa ruchu (LTA). Corolla bez dopłaty oferuje ponadto kamerę cofania, która zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania i inteligentny tempomat adaptacyjny, dzięki któremu jazda w trasie jest znacznie mniej męcząca.

Różnice w cenach Toyoty Corolli

Jak wycenione zostały poszczególne wersje Toyoty Corolli? Różnice między nimi są niewielkie, choć klienci, którzy poszukują najtańszego wariantu powinni zainteresować się limuzyną. Corolla Sedan 2023 została wyceniona na 103 900 zł w bazowej wersji Active. To cena zakupu odmiany z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Najtańsza Corolla Sedan Hybrid kosztuje bowiem na 118 900 zł. Bogatsza wersja Comfort to wydatek 121 900 zł, wariant Style wyceniony został na 132 900 zł, a wersje GR SPORT i Executive kosztują odpowiednio 140 900 zł i 144 900 zł.

Corolla Hatchback Active „startuje” z poziomu 122 900 zł. Wersja Comfort to wydatek 125 900 zł, wariant Style - 136 900 zł, GR SPORT - 144 900 zł, a topowa Corolla Executive kosztuje 152 900 zł.

Corolla TS Kombi wyceniona została na 126 900 zł w wersji Active. Wersja Comfort kosztuje 129 900 zł, a za Corollę Style trzeba zapłacić 142 900 zł. Topowe odmiany GR SPORT i Executive są wycenione na 150 900 zł i 159 900 zł.

Gama nowej Corolli jest na tyle spójna, że niezależnie od rodzaju nadwozia, poszczególne wersje wyposażenia oferują w większości te same elementy. Podstawowa Corolla Active jest wyposażona w kamerę cofania, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem HD i szereg systemów bezpieczeństwa oraz asystentów kierowcy. W wersji Comfort otrzymujemy dodatkowo 16-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe zegary i większy, bo 10,5-calowy ekran dotykowy. W odmianie Style możemy liczyć na większe, 17-calowe felgi, tapicerkę z elementami skóry, LED-owe reflektory i przyciemniane szyby tylne. Bez dopłaty dostępne są również przednie i tylne czujniki parkowania, a także system bezkluczykowego dostępu do samochodu oraz ładowarka bezprzewodowa w konsoli centralnej. W wersji GR SPORT standardem są stylistyczne dodatki inspirowane sportem, takie jak tapicerka materiałowa z elementami skóry, kierownica obszyta perforowaną skórą, nakładki progowe GR SPORT czy 17-calowe felgi. W wersji kombi, opcjonalnie dostępny jest pakiet AVS czyli zawieszenie o zmiennej, regulowanej sile tłumienia. Topowa wersja wyposażenia Executive oferuje 18-calowe felgi, światła matrycowe w technologii LED, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, system monitorowania martwego pola w lusterkach i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.

 

Artykuł reklamowy

sznyt tygodnia

najnowsze