Luksusowa kampania Tiffany & Co. z udziałem Beyonce i Jay’a-Z

Luksusowa kampania Tiffany & Co. z udziałem Beyonce i Jay’a-Z

W najnowszej kampanii amerykańskiego jubilera Tiffany & Co. wystąpiło słynne małżeństwo Carterów – Jay-Z i Beyonce. Piosenkarka, jako czwarta kobieta w historii, założyła naszyjnik ze słynnym 128,54-karatowy żółtym diamentem. Na fotografiach i teledysku kampanii został także zaprezentowany po raz pierwszy obraz Basquiata z 1982 roku.

Kampania z fotografiami autorstwa Masona Poole’a prezentuje  jeden z najsłynniejszych kamieni szlachetnych na świecie – ważący blisko 129 karatów żółty diament, który w 1878 roku zakupił Charles Lewis Tiffany. Wówczas brylant – na cześć pierwszego nabywcy – nazwano „Yellow Tiffany”.

Obecnie klejnot znajduje się na trzecim miejscu wśród największych na świecie żółtych diamentów, a jego wartość jest szacowana na 30 milionów dolarów, co odpowiada 116 mln złotych.

Wyjątkowy klejnot po raz pierwszy ozdabiał szyję Mary Whitehouse, żony amerykańskiego dyplomaty Edwina Sheldona Whitehouse'a. Po raz drugi nosiła go najsłynniejsza ambasadorki marki – aktorka Audrey Hepburn w 1961 roku. Lady Gaga założyła naszyjnik z żółtym brylantem na gali rozdania Oscarów w 2019 roku.

Najnowsza kampania Tiffany & Co, w której wystąpili: raper Jay–Z oraz piosenkarka Beyonce Knowles–Carter, prezentuje także pracę Jeana-Michela Basquiata „Equals Pi” z 1982 roku. Dzieło zostało zaprezentowane publicznie po raz pierwszy.

Obraz wzbudził zainteresowanie po tym, jak nabył go właściciel marki  LVMH. Zauważono wówczas, że charakterystyczny, błękitny kolor dzieła być może celowo nawiązuje do specyficznego błękitu Tiffany'ego. Wiceprezes Tiffany & Co jest przekonany że wybór koloru przez Basquiata był celowy.

– Nie mamy żadnej literatury, która mówi, że Basquiat namalował obraz dla Tiffany. Wiemy, że kochał Nowy Jork, kochał luksus i biżuterię. Domyślam się, że obraz nie jest dziełem przypadku. Kolor jest tak specyficzny, że musi być pewnego rodzaju hołdem – stwierdził, Alexandre Arnault.

Dopełnieniem kampanii jest interpretacja utworu Moon River w wykonaniu Beyonce, prezentowana po raz pierwszy w spocie reklamowym.

Owocem współpracy Beyonce, Jay’a-Z z Tiffany & Co jest również zobowiązanie do finansowania programów stypendialnych i stażowych w Historyly Black Colleges and Universities, w wysokości 2 mln dolarów.

tekst: M.K. zdj.: instagram.com/tiffanyandco

sznyt tygodnia

najnowsze