The North Face uruchamia platformę z używanymi ubraniami

The North Face uruchamia platformę z używanymi ubraniami

Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi marka The North Face ogłosiła swoje nowe zobowiązania, których celem jest ograniczenie jej negatywnego wpływu na planetę. Jednym z nich jest platforma recommerce The North Face Renewed, która zadebiutuje już 4 maja w Niemczech.

Od ponad 50 lat misją The North Face jest tworzenie najwyższej jakości produktów, które pozwalają ich użytkownikom eksplorować świat w każdych warunkach. Jednocześnie firma dąży do minimalizowania swojego negatywnego wpływu na środowisko poprzez stosowanie materiałów odnowionych, pochodzących z recyklingu oraz wykonanych z surowców odnawialnych.

Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi marka przedstawiła swoje zobowiązania z myślą o ochronie naszej planety – w tym m.in. cel, zgodnie z którym do 2025 roku 100% kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji odzieży The North Face będzie pochodziło z recyklingu, odświeżenia lub miało charakter odnawialny.

Ponadto, marka zapowiedziała uruchomienie platformy recommerce.

The North Face Renewed przekształca tradycyjny, liniowy model biznesowy w model cyrkularny, w ramach którego odzież może być odsprzedana, naprawiona czy poddana recyklingowi, zamiast stać się odpadem. Platforma rusza już 4 maja i na tę chwilę dostępna będzie jedynie w Niemczech – docelowo zaś zostanie też wprowadzona na inne rynki.

Co więcej, The North Face Renewed nie tylko pozwoli utrzymać produkty w użyciu, ale da też dostęp do odnowionych produktów konsumentom, którzy poszukują sprzętu w przystępnej cenie i chcą zmniejszyć swój ślad środowiskowy.

– Do zrównoważonego rozwoju podchodzimy całościowo i strategicznie. Analizując cykl życia naszych produktów i ich wpływ na środowisko, byliśmy w stanie zidentyfikować kluczowe obszary i na nich skoncentrować nasze wysiłki związane z redukcją śladu środowiskowego. The North Face Renewed oraz nasze nowe zobowiązania to ważne kroki w dążeniu do zminimalizowania negatywnego wpływu na naszą planetę bez uszczerbku na trwałości produktów czy właściwościach technicznych – powiedział Michael Horsch, wiceprezes ds. produktów i marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w The North Face.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zmieniające kolor kurtki marki The North Face
Gucci promuje nową kolekcję z The North Face ,,puchatym” muralem na mediolańskiej kamienicy

J.S., MAT. PRASOWE