Statki przewożące nowe auta Volkswagena napędzane będą paliwem z odpadów

Statki przewożące nowe auta Volkswagena napędzane będą paliwem z odpadów

Volkswagen realizuje kolejne działania z zakresu ochrony klimatu – dział logistyki koncernu do transportu morskiego nowo wyprodukowanych samochodów na trasach europejskich będzie wykorzystywał m.in. statki napędzane certyfikowanym paliwem z odpadów pochodzenia roślinnego. Będzie ono produkowane np. ze zużytego oleju wykorzystanego w gastronomii i przemyśle spożywczym. 

Do obsługi transportu morskiego w Europie koncern Volkswagen wykorzystuje na stałe dwa wyczarterowane statki transportowe. Kursują one 50 razy w roku na trasie z Emden (Niemcy), przez Dublin (Irlandia), Santander (Hiszpania) i Setubal (Portugalia) z powrotem do Emden. Za każdym razem na pokładzie znajduje się do 3.500 samochodów, co oznacza, że rocznie przewożą one 250.000 nowych aut marek AUDI, SEAT, SKODA, Volkswagen Samochody Osobowe i Volkswagen Samochody Dostawcze.

Każdy statek ma długość 180 metrów i jest napędzany silnikiem MAN-a o mocy ponad 19.000 KM (14.220 kW). W przyszłości obydwa transportowce będą zaopatrywane w paliwo przez niderlandzką firmę GoodFuels – na morzu u wejścia do portu Vlissingen (Niderlandy). Dzięki temu emisja dwutlenku węgla w  porównaniu z emisją przy wykorzystaniu tradycyjnego paliwa zmniejszy się o 85 procent – oznacza to, że na pokonywanej trasie zmaleje ona z ponad 60.000 ton do 9.000 ton rocznie. Poza tym frachtowiec podczas tankowania niemal zupełnie wyeliminowana zostanie emisja tlenku siarki. Wykorzystanie nowego paliwa jest elementem strategii zakładającej zmiany w zakresie logistyki koncernu, dzięki którym ma być ona zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Kolejnym działaniem jest wykorzystanie do napędu frachtowców płynnego gazu ziemnego (LNG – Liquified Natural Gas). Chodzi o statki transportowe kursujące pomiędzy Europą a Ameryką Północną i Środkową. Oprócz tego transport materiałów oraz samochodów wewnątrz Niemiec odbywa się teraz za pośrednictwem DB Cargo z wykorzystaniem „zielonej” energii elektrycznej.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Sunreef 80 Eco, czyli luksusowy jacht z elektrycznym napędem
,,Oceanbird”, czyli statek towarowy napędzany… wiatrem

J.S., MAT. PRASOWE