Hybryda plug-in jako uniwersalna opcja na szybkie, oszczędne i praktyczne auto

Hybryda plug-in jako uniwersalna opcja na szybkie, oszczędne i praktyczne auto

Obecna sytuacja na świecie zmusiła nas do zmiany myślenia o rzeczach, którymi się otaczamy - powodem są oczywiście względy ekonomiczne, ale nie tylko. W dobie pandemii okazało się, że nie musimy posiadać aż tylu przedmiotów, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Z tego względu zaczynamy pozbywać się niepotrzebnego dorobku, a jak już planujemy jakiś zakup to zaczynamy go postrzegać pod kątem uniwersalności i przydatności. 

To dotyczy także samochodów - powinny służyć nam do wielu celów, abyśmy nie musieli się martwić np. o wypożyczenie innego modelu, który lepiej nam się sprawdzi w innej sytuacji. Nie zapominajmy też o tym, że to jedyne auto, które stoi w naszym garażu, powinno nam również po prostu dawać frajdę z dynamicznej jazdy. Podsumowując - samochód musi być szybki, oszczędny i praktyczny. Taką idealną kombinacją wydaje się znana wszystkim Skoda Octavia, ale jaka wersja będzie najlepsza?

Szybki samochód? Hybryda Plug-In.

Skoda Octavia od zawsze jest postrzegana jako auto o dużych możliwościach, ale raczej zawsze myślimy o wersji benzynowej tego modelu. Okazuje się jednak, że Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in również oferuje kierowcom atrakcyjną moc - łącznie 150 kW (204 KM) oraz moment obrotowy 350 Nm. Takie wartości pozwalające już na bardzo dynamiczną jazdę - zwłaszcza, jeśli mamy zapas prądu w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 13 kWh.

Jeśli to dla nas nadal za mało, powinniśmy zainteresować się usportowioną wersją RS iV w wersji plug-in. Ten zelektryfikowany najmocniejszy model Skody Octavii  wyposażono w silnik benzynowy 1.4 TSI 110 kW (150 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW. Łącznie sportowa Octavia daje moc 180 kW (245 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm, dzięki czemu auto rozpędza się dosetki w 7,3 sekund (przy naładowanym akumulatorze). Sportowe wrażenia zapewnia nie tylko prędkość, jaką możemy osiągnąć dzięki takim wynikom, ale także progresywny układ kierowniczy oraz sportowe zawieszenie typowym dla pojazdów z rodziny RS.

Oszczędny samochód? Hybryda Plug-In.

Eksploatacja hybrydy plug-in może być naprawdę tania. Wszystko za sprawą ładowania elektrycznego, które dziś wypada znacznie atrakcyjniej cenowo niż napęd w samochodach spalinowych. Warto wiedzieć, że taki naładowany do 100 procent akumulator w Skodzie Octavii iV pozwala na zasięg nawet 60 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Co ważne, można w ten sposób podróżować z prędkością 140 km/h.

Jeszcze bardziej ekonomiczną jazdę uzyskamy w tym modelu po wciśnięciu guzika EV. Ten tryb szczególnie przydaje się do jazdy po mieście i w cyklu mieszanym obejmującym głównie korki - w aucie typu plug-in sprawnie działa technologia rekuperacji pozwalająca nieco zwiększyć zasięg auta.

Praktyczny samochód? Hybryda Plug-In.

Praktyczne auto to takie, które możemy wykorzystać zarówno w trasie, jak i do poruszania się po mieście. Dodatkowo musi być przestronne (aby pomieścić bagaż na dłuższy wyjazd), a jednocześnie kompaktowe (aby nie sprawiało problemów chociażby podczas parkowania na ciasnych miejscach postojowych).

Octavia iV wydaje się idealnym kompromisem - może to być zarówno rodzinny samochód, jak i auto dla singla, który potrzebuje pojemnego bagażnika (bagażnik hybrydowego liftbacka pomieści aż 600 litrów). Nie ma też znaczenia, dokąd nim pojedziemy, gdyż czujemy się w nim pewnie zarówno podczas dalekiej drogi, jak i w trakcie miejskich eskapad - szczególnie, że auto jest wyposażone we wszystkie technologie poprawiające nasze bezpieczeństwo (m.in. Front Assist, Lane Assist, Driver Allert).

Czeski producent cały czas wprowadza i usprawnia kolejne nowe technologie w swoich samochodach spalinowych oraz elektrycznych. Jeśli szukasz rozwiązania uniwersalnego, które będzie łączyć zalety obu rodzajów napędów aut, powinieneś zainteresować się Octavią iV - samochodem, który zaskakuje pod wieloma względami.

 

Materiał powstał we współpracy z marką Skoda.