10 najbardziej stylowych walizek, które warto zabrać w podróż

10 najbardziej stylowych walizek, które warto zabrać w podróż

Crash Baggage

Zestawienie otwieramy jedną z naszych ulubionych marek, którą wyróżnia przewrotne podejście w kwestii estetyki bagażu. Podczas gdy tradycyjne walizki i torby mają zazwyczaj nienaganną powierzchnię i formę... ich produkty są "niszczone" już na etapie produkcyjnym. Oczywiście nie dosłownie, bo chodzi wyłącznie o specyficzny design - modele firmy Crash Baggage wyróżniają się licznymi wgnieceniami, które zaburzają formę idealnej walizki, a jednocześnie czynią ją wyjątkową i o wiele bardziej interesującą.

Zatem jeśli obawiacie się o stan swojej walizki po odbiorze na lotnisku, to z tymi walizkami możecie być spokojni - poza specjalnymi wgnieceniami, nic nie powinno was zaskoczyć, gdyż Crash Baggage stawia na najwyżej jakości materiały, które zapewniają trwałość.

Ceny: od 240 euro

fot. Crash Baggage
fot. Crash Baggage
fot. Crash Baggage

Eastpak Tranverz

Walizki z kolekcji Eastpak CNNCT łączą miejski styl z wytrzymałymi tkaninami z potrójnego, skośnego materiału, i inteligentnym designem. Stworzono je z myślą o tych, którzy cenią sobie wszechstronność i pragną zacierać granice między wyjazdem służbowym a podróżowaniem. Model Tranverz wyróżnia wykorzystanie narożników hypalonowych, które zapewniają bezpieczeństwo zawartości walizki.
Podwójne wewnętrzne przegrody, paski zabezpieczające ubrania, wewnętrzne torby na akcesoria i oddzielny worek na pranie utrzymują zawartość w najlepszym porządku. Wyściełane przednie, górne i boczne uchwyty, paski kompresyjne, składana podstawa i system kółek pozwalający na cichą i płynną jazdę Eastpak sprawiają, że podróżowanie jest znacznie prostsze.

Co ważne, ten praktyczny model dostaniecie nie tylko w klasycznej wersji o stonowanej kolorystyce - niedawno na rynku pojawiła się limitowana kolekcja Eastpak x Andy Warhol, która nawiązuje do dzieł mistrza pop artu.

Ceny: od 120 euro

fot. Eastpak
fot. Eastpak
fot. Eastpak

Victorinox

Walizka, która łączy lekkość z wytrzymałością? Inżynierom pracującym dla marki Victorinox udało się to osiągnąć - ich walizki są produkowane w 100% z czystego poliwęglanu Bayer i zaopatrzone w specjalne ochraniacze rogów. W tym wypadku trwałość nie kłóci się z elegancją - stylowe, matowe obudowy są odporne na zarysowania, a jednocześnie zachwycają estetyką.

Warto bliżej przyjrzeć się ofercie tej marki, gdyż można znaleźć w niej wiele praktycznych rozwiązań. Wybrane modele posiadają zintegrowaną, zapinaną na zamek przednią przegrodę oraz organizer, co zapewnia błyskawiczny dostęp do najpotrzebniejszych w podróży akcesoriów, np. laptopa, tabletu, biletów itp. W modelu Connex znajdziemy natomiast przestronną komorę, którą można poszerzyć o 4 cm, a także praktyczny zestaw narzędzi z portem USB umożliwiającym podłączenie do bazy ładowania.

Cena: od 1485 zł

fort. Facebook Victorinox / @pingping229
fot. Victorinox
fot. Victorinox

Ochnik

Mało kto wie, że ta polska firma, która istnieje na rynku już od 30 lat, oprócz galanterii skórzanej produkuje również nowoczesne walizki oraz akcesoria podróżne. Ich produkty wyróżniają się doskonałą jakością, niepowtarzalnym wzornictwem oraz perfekcyjnym wykończeniem, dlatego warto zwrócić na nie uwagę wybierając swoją przyszłą walizkę, która będzie towarzyszyć podczas wakacyjnych wojaży.

Nam najbardziej podobają się funkcjonalne, lekkie walizki wykonane z wytrzymałego i odpornego na uszkodzenia materiału ABS, które idealnie sprawdzają się w przypadku częstych podróży samolotem. U swojego boku najchętniej zobaczylibyśmy tą w kolorze w kolorze miedzianym w połączeniu z szarością - idealny dodatek do naszych stylizacji.

Ceny: od 259 złotych

fot. Ochnik
fot. Ochnik
fot. Ochnik

Briggs & Riley

Amerykańska firma zasłynęła na rynku tym, że od początku daje swoim klientom dożywotnią gwarancję na swoje produkty - nawet wtedy, gdy szkody powodowane są przez linię lotniczą.

Ale to nie wszystko - Briggs & Riley był pierwszą firmą, która stworzyła system NXpandable, dający możliwość poszerzenia swojej torby, gdy nieoczekiwanie przybędzie w niej dodatkowego bagażu. Marka była także pionierska, jeśli chodzi rewolucyjną rękojeść, której mechanizm znajduje się na zewnątrz walizki - nie zabiera ona dodatkowego miejsca we wnętrzu i jednocześnie nie gniecie spakowanych ubrań.

Ceny: od 349 dolarów

fot. Briggs & Riley
fot. Briggs & Riley
fot. Briggs & Riley

Rimowa

Marka Rimowa uchodzi dziś za najlepiej rozpoznawalną walizkę w branży. Nic w tym dziwnego - ich produkty to nie tyle gadżet do transportowania bagażu, ile równoprawny element stylizacji, dlatego tak często możemy zobaczyć je u boku takich gwiazd jak James LeBron, Juliette Lewis, czy Alessandra Ambrosio.

Walizki Rimowa wykonane są ze szczotkowanego aluminium i mają charakterystyczne, karbowane obudowy, które firma po raz pierwszy zastosowała w latach 50., co miało nawiązywać do poszycia słynnego niemieckiego samolotu transportowego Ju-52. Jednak karbowanie nie służyło tylko uatrakcyjnieniu formy - firmie od początku działalności zależało przede wszystkim na zwiększeniu trwałości swoich produktów. Ich produkty są projektowane i tworzone są z myślą o długotrwałym użytkowaniu, aby Millenialsi nigdy nie musieli borykać się z problemem zniszczonego bagażu podczas swoich podróży. A im starsza walizka Rimowa, tym piękniejsza - produkty z czasem zyskują specyficzną patynę, która nadaje im niezwykłej szlachetności.

Ceny: od 3120 złotych

fot. Rimowa
fot. Rimowa
fot. Rimowa

Samsonite

Kolejna słynna firm produkująca walizki, która może się pochwalić ogromnie szerokim asortymentem - począwszy od produktów dla osób regularnie podróżujących, aż po tych okazjonalnych.

To, na co najbardziej warto zwrócić uwagę przyglądając się produktom tej marki, to innowacyjne tworzywo Curv® - niebywale lekki materiał (dla przykładu - walizka o wysokości 55 cm waży zaledwie 1,8 kg), który charakteryzuje się wysoką odpornością na uderzenia. Samsonite opracował proces tworzenia tego mocnego materiału, dzięki stapianiu włókien polipropylenu oraz przekształcaniu ich w pojedyncze struktury. Struktury te są szybko wzmacniane i łączone, aby stworzyć zewnętrzna pokrywę walizki.

Ceny: od 399 złotych

fot. Samsonite
fot. Samsonite
fot. Samsonite

Globe-Trotter

Walizki w staroświeckiej odsłonie? Dlaczego nie! Propozycje od Globe-Trotter to idealne rozwiązanie dla miłośników retro stylu - wszystkie nawiązują do estetyki walizek z poprzedniego wieku, przez co dziś wyróżniają się na rynku nowocześnie wyglądających produktów.

Ta kultowa już marka istnieje na rynku od 1897 roku i od tego czasu wciąż zachwyca elegancką estetyką i wysoką jakością surowców wykorzystywanych do produkcji. Co ciekawe, dopiero od 2013 roku firma wprowadziła do sprzedaży zupełnie nową, skórzaną kolekcję, stworzona z jeszcze większą dbałością o detale (m.in. wyściółka z jedwabiu), tak aby w pełni usatysfakcjonować wszystkich globe-trotterów, ceniących sobie szyk na najwyższym poziomie. Luksusu tym produktom bez wątpienia dodaje fakt, że każda seria powstaje w limitowanej ilości egzemplarzy, a także historia - z produktów tej marki korzystali chociażby Winston Churchill czy królowa Elżbieta.

Ceny: od 630 funtów

fot. Globe-Trotter
fot. Globe-Trotter
fot. Globe-Trotter

Away

Minimalistyczne, eleganckie i przede wszystkim praktyczne - takie są walizki od firmy Away, dzięki którym podróżowanie staje się przyjemnością. Ich konstrukcje wykonane są z materiałów które, jak twierdzą autorzy, są nie do zdarcia i nie do połamania. Dodatkowo w standardzie znajdziemy podróżnicze worki kompresyjne, komorę na brudne ubrania, a nawet wbudowany power-bank, który pozwoli naładować nasze urządzenia w kryzysowej sytuacji.

Warto wiedzieć, że kupując walizkę Away wspieramy organizację non-profit Peace Direct, która buduje pokój w obszarach konfliktu na całym świecie. Same plusy!

Ceny: od 195 euro

fot. Away
fot. Away
fot. Away

Porsche Design

Marka, która pojawia się na łamach naszego magazynu w różnym kontekście - m.in. jako producent niezwykle stylowych okularów przeciwsłonecznych, czy też wyjątkowych zegarków. Tym razem przyglądamy się ich walizkom, które także zachwycają nas swoim wyglądem wpisującym się w stylistykę marki.

My najchętniej zabralibyśmy ze sobą w podróż matową, białą walizkę z czarną ramką (model Roadster 3.0), która prezentuje się niezwykle dynamicznie i stylowo. A wam jaka wpadła w oko?

Ceny: od 349 euro

tekst: A.R.

sznyt tygodnia

najnowsze