BOHEMA Clothing: polska marka oferuje buty z ananasa

BOHEMA Clothing: polska marka oferuje buty z ananasa

Polska marka BOHEMA Clothing wprowadza na rynek buty wykonane ze skóry z liści ananasa – Pinatex. Nową kolekcję brandu oBsession 2019 charakteryzują hashtagi #goodforanimals #goodforplanet #goodforpeople, udowadniając w ten sposób, że poza doborem innowacyjnych i ekologicznych materiałów marka wypełnia również inne postulaty odpowiedzialnej mody.

Zrównoważona moda korzysta z materiałów ekologicznych powodujących mniej zanieczyszczeń środowiska niż surowce konwencjonalne. Równie popularne staje się zastosowanie materiałów z recyklingu i up-cyklingu. Zgodnie z tym drugim działaniem pochodzi np. Pinatex, z którego buty tworzy marka BOHEMA Clothing. Materiał ten powstaje z liści ananasa, które do tej pory były po prostu odpadem z hodowli owoców. Przy jego produkcji ograniczane jest również wykorzystanie chemikaliów.

 

– Dbamy o to, aby wszystkie nasze produkty wytwarzane były w sposób odpowiedzialny i świadomy, z poszanowaniem planety, zwierząt i wszystkich ludzi mających z nimi do czynienia – zarówno tych, którzy je tworzą, jak i tych którzy je noszą. To jest dla nas zrównoważona moda – mówi nam Wioletta Wiertel, odpowiedzialna za strategię i rozwój marki.

Najnowsza kolekcja oBsession 2019 ma podkreślać charakter marki. W kolekcji na lato znajdziemy m.in. modele damskich minimalistycznych i stylowych klapek o geometrycznej formie oraz klasyczne szpilki. Co ciekawe, buty marki BOHEMA powstają w małym warsztacie na Podkarpaciu, a ich wykonanie założyciele marki powierzają rodzicom.

Lokalizacja wybrana do sesji zdjęciowej kolekcji również jest nieprzypadkowa – odbyła się w ciekawym miejscu, rodem z filmu Mad Max. Ma ona przywodzić na myśl pustynny klimat, ostatnio coraz bardziej nam bliski, bo, jak informują ekolodzy, jest skutkiem efektu cieplarnianego spowodowanego rozwojem przemysłu, również modowego.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
7 polskich marek, które produkują ubrania i torby z odpadów
Klienci żądają bezwzględnej transparentności. Jaka jest odpowiedź branży mody?

J.G., MAT. PRASOWE