Klapki Kubota i ich historia – od producenta tanich butów do marki premium

Klapki Kubota i ich historia - od producenta tanich butów do marki premium

Czy jest Polak, który nie zna marki Kubota? Do dziś w większości z nas odzywa się nostalgia, gdy tylko przypomnimy sobie widok tego specyficznego obuwia - w końcu te tanie klapki królowały w latach 90. na plażach, basenach i oczywiście również w naszych domach. Jednak nie musimy się żegnać z tymi wspomnieniami, bo po 25 latach słynne Kuboty wróciły do sprzedaży. Co ważne, nie tylko w dawnej kultowej formie, ale także w skórzanej wersji premium.

Do tego, że klapki Kubota stały się fenomenem nie trzeba nikogo przekonywać - wystarczy wpisać tę nazwę w internecie i otrzymamy szereg memów i tekstów, które zostały zainspirowane tą jakże niepozorną częścią garderoby. Zwykłe czarne klapki na rzep z logo marki nie były ani ładne, ani stylowe, ani trwałe - można powiedzieć, że wręcz przeciwnie, a mimo to w latach 90. były niezwykle popularne. Noszono je na bose stopy, ale i do skarpet, co po latach stało się polskim symbolem kiczu i obciachu.

Jednak jak dobrze wiemy, historia lubi zataczać koło - również jeśli chodzi o modę, w której od jakiegoś już czasu obserwujemy trend na noszenie klapków (również w zestawieniu ze skarpetami). W Polsce w końcu nadszedł dobry czas na powrót do trendów sprzed lat i na przywrócenie do życia kultowych Kubotów.

Zanim jednak przyjrzymy się dzisiejszej ofercie marki Kubota, trzeba pokrótce poznać jej historię. Wszystko zaczęło się w 1994 roku, kiedy w telewizji można było oglądać pierwsze odcinki "Śmiechu warte" i "Familiady", a do kin chodziło się na "Króla Lwa" i "Pulp Fiction". W tym właśnie czasie do Polski trafiły pierwsze piankowe klapki Kubota, które sprowadzano z dalekich Chin. Za tym przedsięwzięciem stali dwudziestokilkuletni Dorota i Wiesław - założyciele firmy, którzy po prostu przywieźli je w wielkich torbach jadąc tysiące kilometrów koleją transsyberyjską przez rozległe stepy Mongolii i upadłe ZSRR.

W ciągu kolejnych kilku lat miliony Polaków zakochało się w ich produkcie - głównie ze względu na niską cenę, ale także wygodę. Niestety gospodarcze oraz społeczne zmiany, które miały miejsce w Polsce na początku XXI wieku doprowadziły do zmniejszenia sprzedaży klapków Kubota.

fot. archiwalne / Kubota
fot. archiwalne / Kubota
fot. archiwalne / Kubota

Przełomem okazał się dopiero 2018 rok, kiedy to czwórka przyjaciół z Łodzi reaktywowała markę Kubota. Następnie, wraz z Dorotą i Wiesławem oraz ich synami, wspólnie zaczęli pisać nowy rozdział tej barwnej historii, co też oznaczało stworzenie nowego wizerunku dobrze znanej marki.

Stwierdziliśmy, że na rynku nie ma porządnych klapków, z fajnych materiałów i z ciekawym wzornictwem, a przede wszystkim Made in Poland. Jest zalew tych basenowych, z Chin, Bangladeszu – wyjaśniali.

Wówczas wprowadzono do sprzedaży nowy, skórzany model klapków – Kubota Premium. Są to klapki, które kontynuują swoją niezwykłą historie i tradycje, ale już w nowoczesnej odsłonie i na zasadach dzisiejszego rynku mody. Nowe modele zaprojektowane i produkowane w Polsce, zgodnie z zasadami ruchu Fashion Revolution, z najwyższej jakości materiałów, przez specjalistów, którzy od pokoleń zajmują się produkcją obuwia.

Jak zapewniają właściciele marki,  do stworzenia klapków Premium jest używana naturalna skóra, wysokiej jakości eko-skóra, wyselekcjonowane komponenty oraz podeszwa wykonana z wytrzymałego PU. Wszystkie materiały pochodzą od sprawdzonych dostawców z Polski i Włoch. Połączenie tych składników, a także duża dbałość o jakość szwów, wpływają na trwałość i długość użytkowania butów, co jest znaczącą zmianą w porównaniu z pierwszymi modelami Kubotów.

Należy docenić nie tylko jakość, ale i wkład społeczny twórców "nowej" marki - 1% z ich sprzedaży ich produktów jest przekazywany jest Fundacji DKMS wspierającej osoby chore na białaczkę i inne nowotwory krwi.

fot. Kubota Wear
fot. Kubota Wear
fot. Kubota Wear
fot. Kubota Wear

Wierni fani starych Kubotów także znajdą coś dla siebie - ze względu na obchody 25-lecia marki Kubota w ofercie znalazły się kultowe klapki na rzep. Takie osoby kierujące się sentymentem z pewnością ucieszy niezmiennie niska cena i wykonanie - jak zwykle z wygodnej pianki EVA, z rzepem dostosowującym się do stopy i oczywiście z wodoodpornego materiału. O ich oryginalności (pamiętajmy, że na internetowym rynku funkcjonuje wiele podróbek) zawsze świadczą charakterystyczne dwa paski na podeszwie. Chcąc kupić oryginalne Kuboty najprościej je nabyć w oficjalnym sklepie www.kubotastore.pl.

Ale to nie wszystko - do oferty zawitają również odzież i akcesoria (m.in. skarpety, które idealnie pasują do klapków), gdyż marka chce dać swoim klientom szeroki wybór i jednocześnie stać się synonimem jakości "made in Poland". Wkrótce do sklepu trafią także basenowe klapki Kubota Basic oraz personalizowane, basenowe klapki Kubota Custom, które przypadną do gustu zwolennikom indywidualnych projektów.

fot. Kubota Wear

 

 

tekst: A.R.

sznyt tygodnia

najnowsze