Audi pokazało mocniejszą, szybszą i jeszcze lepiej zaprojektowaną wersję modelu R8

Audi pokazało mocniejszą, szybszą i jeszcze lepiej zaprojektowaną wersję modelu R8

Audi oficjalnie zaprezentowało odświeżoną, drugą generację swojego supersamochodu na 2019 rok. Liftingowi poddano zarówno wersje coupe, jak i Spyder, charakteryzujące się bardziej agresywnym wzornictwem z naciskiem na zwiększenie dynamiki jazdy.

Zmiany w designie modelu R8 nie są drastyczne, jednak sprawiają, że sylwetka auta staje się jeszcze bardziej charakterna. Mowa tu o mocniej zaznaczonym zderzaku, szerszej kratce wentylacyjnej i przeprojektowanym tylnym dyfuzorze. Takie zabiegi mają na celu przywołanie skojarzeń z klasycznym modelem Quattro z lat 80. Audi będzie także oferować personalizowane opcje stylistyczne.

Nowe Audi R8 będzie dostępne w dwóch nowych wersjach kolorystycznych: Kemora Grey i Ascari Blue. We wnętrzu także możemy spodziewać się nowości. Klienci będą mogli zamówić czarną tapicerkę z niebieskimi przeszyciami; do wyboru będzie też szara i brązowa. Dla najbardziej wymagających przewidziano opcję obejmującą wykończenie kabiny włóknem węglowym i tapicerkę z alcantary lub najwyższej jakości skóry. Kolejnym ulepszeniem jest również dostępna na zamówienia pokrywa silnika wykonana z karbonu i 20-calowe, lekkie koła z ceramicznymi tarczami hamulcowymi.

Niemiecka marka podkreśla, że nowe R8 jest teraz "jeszcze mocniejsze i szybsze". Świadczy o tym ulepszony 5,2-litrowy silnik V10, którego standardowa moc to 570 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Maksymalna prędkość nowej generacji R8 to 324 km/h, natomiast licznik wybije "setkę" w 3,4 sekundy. W wersji Performance te osiągi idą w górę - ostrą jazdę i sprint do 100 km/h w 3,1 sekundy gwarantuje 620 KM, 580 Nm momentu obrotowego.

Inżynierowie Audi opracowali także zupełnie nowe zawieszenie i układ kierownicy, co według nich zapewnia "większą stabilność i precyzję". Do systemu Dynamic Select zostały dodane trzy nowe tryby jazdy: tryb do jazdy po suchej i mokrej powierzchni oraz po śniegu. Ponadto poprawiono także system kontroli trakcji, co zaowocowało lepszą skutecznością hamowania.

Modele Audi R8 Coupe i Spyder wejdą do sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku. Nie znana jest jeszcze cena samochodów, jednak szacując ich wartość na podstawie cen pierwszej generacji sprzed 3 lat, możemy spodziewać się, że za najnowsze R8 trzeba będzie zapłacić powyżej 800 tysięcy złotych.

źródło: Autokult

sznyt tygodnia

najnowsze