Hedi Slimane rewolucjonizuje markę Céline – zmienia logo i na muzę wybiera Lady Gagę

Hedi Slimane rewolucjonizuje markę Céline - zmienia logo i na muzę wybiera Lady Gagę

Projektant Hedi Slimane w styczniu tego roku objął stanowisko dyrektora kreatywnego francuskiego domu mody Céline, ale już wcześniej dał się poznać jako kontrowersyjny zarządzający. Gdy pracował dla Yves Saint Laurent (od 2012 do 2016 był tam dyrektorem kreatywnym) nie tylko zmienił nazwę domu mody (usunął pierwszy człon "Yves"), przeniósł biuro projektowe do Los Angeles, ale także zrewolucjonizował estetykę produktów na dużo bardziej "rockowe". W dodatku tak wywindował ceny ubrań Saint Laurent, że zwykła kwiatowa sukienka potrafiła kosztować nawet 60 tysięcy dolarów.

Teraz zdaniem Slimane'a przyszedł czas na zmiany w domu mody Céline, które dzięki niemu już nie nazywa się tak jak dotychczas, ale zmieniło swoje logo na... Celine.

Decyzja o zmianie logo nie spodobała się wielu osobom - mówi się, że projektant stosuje te same "chwyty", co podczas pracy dla Saint Laurent. Co prawda nazwy "Céline" nie dało się już skrócić, ale Slimane postanowił pozbyć się w niej akcentu nad literą "e". Podobno chodziło o "uproszczenie i zbalansowanie proporcji nazwy" i nawiązanie do znaku marki z lat 60. Z kolei użyty w nim font inspirowany jest typografią z lat 30.  Natomiast człon "Paris" pojawi się tylko na części ubrań i dodatków.

Jednak to nie koniec nowości, dzięki którym Slimane chce odświeżyć wizerunek marki. Kolejną jest to, że na swoją pierwszą "muzę" wybrał Lady Gagę - barwną artystę, która do tej pory w ogóle nie kojarzyła się z projektami Céline. To właśnie ona pokazała się w Paryżu z pierwszym projektem Slimane'a - bardzo prosta i elegancką torebką.  Dodatek ma krótką rączkę, złote zapięcie z wygrawerowanym logotypem i charakterystyczne przeszycie na klapie.

Gaga do torebki dobrała skórzany vintage płaszcz Alaïa i bandażową sukienkę w odcieniu ostrej pomarańczy, ale nie wiadomo, czy nad resztą stylizacji czuwał francuski projektant, czy jest to raczej inwencja artystki. Mimo to  pewnością możemy mówić o rewolucji w domu mody Celine, który totalnie zmienia swój charakter od czasów ostatniej dyrektor kreatywnej - Phoebe Philo.

źródło: Elle, tekst: A.R

sznyt tygodnia

najnowsze