Ricardo Tisci pokazał nowe logo i monogram Burberry

Ricardo Tisci pokazał nowe logo i monogram Burberry

Ricardo Tisci wprowadza Burberry w nową erę. Były dyrektor kreatywny Givenchy, który w brytyjskiej marce zastąpił Christophera Bailey, pokazał ostatnio odmienione logo i monogram "TB", którego powstanie zainspirował wzór odnaleziony w archiwach marki. 

Burberry zmieniło identyfikację wizualną po raz pierwszy od prawie 20 lat. Poprzednia zmiana miała miejsce w 1999 roku, kiedy marka pozbyła się litery "s". Tym razem metamorfozę przeszedł nie tylko font - brytyjski brand nie będzie się już kojarzył z rycerzem, który przez lata był symbolem marki. Tisci zlecił zaprojektowanie monogramu - jest to biało-pomarańczowy inicjał założyciela marki, Thomasa Burberry, widoczny na miodowym tle.

U góry logo Burberry zaprojektowane w 1999 roku; na dole nowe logo
Monogram Burberry

Logo i monogram zostały opracowany we współpracy z renomowanym brytyjskim dyrektorem artystycznym i grafikiem, Peterem Saville'em - najbardziej znanym z projektu okładki Joy Division, a ostatnio pracy dla Calvina Kleina pod kierownictwem Rafa Simonsa. Nowe logo marki zainspirowała wizyta Tisciego w archiwum domu mody, a szczególnie logo z 1908 roku i monogram Thomasa Burberry. Projektant postawił przed Saville'em karkołomne zadanie - wyznaczył mu cztery tygodnie na zaprojektowanie nowej identyfikacji wizualnej. Grafik zareagował na tę sceptycznie, czego możemy się dowiedzieć z udostępnionych przez Tisci'ego screenów rozmowy mailowej.

Logo i monogram będą używane we wszystkich kanałach Burberry oraz w nowej kampanii reklamowej. Nowa tożsamość wizualna marki to naturalna odpowiedź na niskie wyniki finansowe. Jeżeli Burberry chce pozostać istotnym graczem na rynku dóbr luksusowych, musi dogonić koncerny LVMH i Kering, do których należą Gucci i Balenciaga. Istotą nowej strategii ma być skupienie się na wyrobach skórzanych, które obecnie stanowią mniej niż 40 procent dochodów. To właśnie na nich zobaczymy nowy monogram.

Rebranding może przynieść korzyści Burberry i nie dopuścić do działań, które marka od dłuższego czasu praktykuje, a które ostatnio spotkały się z ogromną falą krytyki. Chodzi o spalenie produktów wartych 38 milionów dolarów.

źródło: BoF/ autor: A.K