Nie będziecie mogli oderwać wzroku od Porsche 911 DLS zbudowanego przez Singer i Williams Engineering

Nie będziecie mogli oderwać wzroku od Porsche 911 DLS zbudowanego przez Singer i Williams Engineering

Szczerze mówiąc moglibyśmy nie napisać ani słowa na temat nowej kreacji Singer Vehicle Design - zdjęcia mówią same za siebie. Musimy jednak pochylić się nad godną podziwu determinacją specjalistów z osławionego warsztatu, którzy nie ustają w dążeniach do doskonałości. Każdy ich kolejny projekt zachwyca, jednak tym razem mamy do czynienia z arcydziełem. Nie mogło być inaczej, bowiem Singer do współpracy zaprosił fachowców z Williams Advanced Engineering.

Niezwykłe Porsche zadebiutowało podczas Goodwood Festival of Speed i natychmiast zwróciło uwagę wszystkich kolekcjonerów unikatowych aut. Samochód powstał na zlecenie miłośnika Porsche, Scotta Blattnera. Prace nad zbudowaniem DLS 911 trwały dwa lata i aby zrealizować projekt według wymagań klienta, Singer sięgnął po wiedzę specjalistów z Wiliams Advanced Engineering (tak, to ten sam Williams, do którego należy zespół Formuły 1). Cel był prosty: stworzyć doskonały pojazd na bazie Porsche 911 z 1990 roku z indywidualnymi cechami, które zdecydują o jego wyjątkowości.

Bez dwóch zdań, cel został osiągnięty. Skrót DLS oznacza "Dynamics and Lightweighting Study" i jest dokładnym odzwierciedleniem podejścia, jakie przyświecało firmom podczas pracy nad tą motoryzacyjną perełką. Customowe coupe z włókna węglowego, ze spojlerem typu "ducktail", 500-konnym sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 4 litrów waży zaledwie 989 kilogramów. Dla porównania, ten sam samochód, który wyjechał prosto z fabryki Porsche w 1990 roku był o połowę mniejszy i ważył o 386 kilogramów więcej. Aby jeszcze bardziej podkręcić parametry, DLS 911 zostało sprzężone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, która przekazuje moc tylnym kołom. Wiedza i doświadczenie ludzi z Williamsa zostały wykorzystane przede wszystkim podczas konstruowania nadwozia samochodu, które zostało zaprojektowane z myślą o optymalnej aerodynamice.

Marzy wam się takie cudo w garażu? Singer x Williams Engineering wypuszczą tylko 75 egzemplarzy Porsche DLS 911. Cena? Około 1,8 miliona dolarów.

źródło: Dmarge