Elektryczny samochód Volkswagena ustanowił nowy rekord trasy wyścigu Pikes Peak

Elektryczny samochód Volkswagena ustanowił nowy rekord trasy wyścigu Pikes Peak

Wyścigowy model I.D. R Pikes Peak Volkswagena zapisał się w historii Pikes Peak International Hill Climb. Romain Dumas (F) za kierownicą elektrycznego I.D. R Pikes Peak wyposażonego w zespół napędowy o mocy 500 kW (680 KM) pokonał konkurentów startujących w samochodach z silnikami spalinowymi i nie tylko poprawił dotychczasowy rekord w kategorii samochodów elektrycznych, lecz także rekord wszech czasów ustanowiony w 2013 roku przez Sébastiena Loeba – i to o całe 16 sekund. Dumas z wynikiem 7 minut i 57,148 sekundy znalazł się teraz na szczycie listy zwycięzców górskiego wyścigu Pikes Peak, zostawiając za sobą takie znakomitości, jak Sébastien Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) oraz Rod Millen i jego syn Rhys (obaj NZ).

„I.D. R Pikes Peak to sportowy prekursor rodziny I.D. Volkswagena. Dzisiaj pokazaliśmy, jaki potencjał kryje się w nowej technologii” – stwierdził dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego. „Każdy pracownik Volkswagena ma prawo być niezwykle dumny z dzisiejszego dnia i z uzyskanego wyniku. Z całego serca gratuluję zespołowi. Wykazując się ogromnymi umiejętnościami inżynierskimi i wielkim zaangażowaniem jego członkowie stworzyli w ciągu zaledwie ośmiu miesięcy wspaniały samochód, Volkswagena I.D. R Pikes Peak, który uzyskał najlepszy czas w ponad stuletniej historii wyścigu – to ważny znak dla rozwoju pojazdów elektrycznych”.

19,99 kilometrów, 156 zakrętów, tylko jedna próba – i udało się: Romain Dumas świętował wczoraj swoje czwarte zwycięstwo w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb, który od 1916 roku został rozegrany łącznie 96 razy. Volkswagen zaprezentował niezwykły samochód wyścigowy przygotowany specjalnie do wymagań tej słynnej imprezy – o niewielkiej masie, maksymalnym docisku do podłoża i jak największej mocy. I.D. R Pikes Peak waży wraz z akumulatorami mniej niż 1.100 kg.

Volkswagen poszedł nową drogą także pod względem technologii ładowania akumulatorów – celem było stworzenie systemu jak najszybszego, a jednocześnie jak najbardziej ekologicznego ich zasilania. Regulamin nie ułatwiał zadania – w wypadku przerwania wyścigu ładowanie nie mogło trwać dłużej niż 20 minut. Potrzebną do tego energię elektryczną wytwarzały generatory znajdujące się przy linii startu, u podnóża góry Pikes Peak.

Od ogłoszenia i rozpoczęcia realizacji „projektu Pikes Peak” 18 października 2017 roku do jazdy po rekord 24 czerwca 2018 roku minęło tylko 250 dni. Na stworzenie profesjonalnego prototypu z innowacyjnymi rozwiązaniami zakresie technologii napędu elektrycznego, szczególnymi wymaganiami w zakresie akumulatorów, aerodynamiki i zawieszenia to naprawdę bardzo niewiele czasu.

źródło: materiały prasowe

sznyt tygodnia

najnowsze