Nowe oblicza MINI. W Łodzi odbyła się prezentacja najnowszego wcielenia kultowego auta

Nowe oblicza MINI. W Łodzi odbyła się prezentacja najnowszego wcielenia kultowego auta

W mieście słynący z filmu i designu zostało zaprezentowane najnowsze wcielenie kultowego MINI, z nowymi funkcjami takimi jak MINI Connected. Nasza redakcja osobiście przekonała się, jak wpływają one na użytkowanie samochodu podczas gry miejskiej. 

Nowe wcielenia MINI S i MINI S Cabrio posiadają (opcjonalnie) kartę SIM 4G, które jeszcze bardziej upraszczają codzienną mobilność i planowanie. Oprócz dotychczasowych usług, takich jak inteligentne połączenie alarmowe i usługi Teleservice, portfolio obejmuje teraz również takie usługi jak serwis Concierge, Real Time Traffic Information wraz z aktualizacją map nawigacyjnych oraz MINI Online. Ta ostatnia funkcja przydała się już w pierwszym zadaniu, które uczestnicy dostali od organizatorów gry miejskiej podczas prezentacji nowych modeli MINI. Gra polegała na rozwiązywaniu kolejnych zadania, które były rozmieszczone w różnych punktach Łodzi. Pierwszy adres trzeba było wprowadzić do systemu nawigacji, za pomocą zainstalowanej na telefonie aplikacji MINI Connected.

Na samym początku zatrzymaliśmy się w Manufakturze. Odbyła się tam krótka wizyta w Muzeum Fabryki i zabawa, która polegała na odciskaniu wzoru przedstawiającego Union Jack - flagę Wielkiej Brytanii - na bawełnianych torbach. Nowe wersje MINI posiadają ten charakterystyczny symbol na diodowych tylnych lampach, który podświetla się poziomo na kierunkowskazach, pionowo na światłach stopu i poprzecznie na światłach pozycyjnych. Motyw znajdziemy też dachu kabrioletu.

Kolejnym zadaniem był przejazd kolejką tyrolską nad rynkiem Manufaktury. Gdy wszyscy uczestnicy ukończyli zadania, wróciliśmy na parking, na którym brakowało zaparkowanych wcześniej samochodów. Musieliśmy do nich dojechać na segwayach. Nasze MINI czekały w pobliżu Art Inkubatora - mieliśmy je zlokalizować za pomocą aplikacji MINI Connected.

Stamtąd udaliśmy się do Planetarium EC1 w Nowym Centrum Łodzi. Poznaliśmy tam wybrane gwiazdozbiory, które można zobaczyć nad miastem. Na miejscu otrzymaliśmy też kolejną kopertę z zadaniem – czekał nas przejazd do Pabianic, do Hotelu Fabryka Wełny. Po dotarciu na miejsce zjedliśmy wspólną kolację i dowiedzieliśmy się, że kolejnego dnia będziemy testować MINI na drogach krajobrazowych województwa łódzkiego.

Rano wyruszyliśmy w drogę. Na mapach w nawigacji były zaznaczone kolejne punkty, do których mieliśmy dojechać. MINI dobrze sprawdziło się przy jeździe po różnych nawierzchniach. Przydatny okazał się również otwierany szyberdach, przez który wpadało orzeźwiające powietrze i naturalne światło. Po przejechaniu wyznaczonej trasy dojechaliśmy do Łodzi, gdzie wydarzenie dobiegło końca. Nie rozstając się jeszcze z MINI, wyruszyliśmy wspólnie w stronę Warszawy. Przejazd autostradą, dawał możliwość lepszego poznania funkcji Sport. Miłym zaskoczeniem były również automatycznie włączające się wycieraczki.

Zwróciliśmy też uwagę na trzy nowe warianty kolorów karoserii: Emerald Grey metallic, Starlight Blue metallic i Solaris Orange metallic. Ponadto dowiedzieliśmy się, że opcja MINI Yours Customised pozwala na jeszcze większą personalizację samochodów brytyjskiej marki. Oferta MINI Yours Customised obejmuje ozdobniki boczne kierunkowskazów, listwy dekoracyjne do wnętrza po stronie pasażera, diodowe listwy progowe i diodowe projektory montowane w drzwiach. Wszystko do zamówienia w specjalnie przygotowanym do tego celu sklepie internetowym. Indywidualne produkty wytwarzane są przy zastosowaniu innowacyjnych metod, takich jak różne technologie druku 3D i grawerowania laserowego.

Zwieńczeniem nowości wprowadzonych do wszystkich modeli MINI jest nowe logo, które reprezentuje nowy wizerunek marki, które poprzez skupienie na tym co najważniejsze kieruje uwagę na centralne wartości marki: frajdę z jazdy, niepowtarzalną stylistykę, jakość premium i emocjonalny charakter.