LOUIS XIII LE SALMANAZAR to największa i najdroższa butelka koniaku na świecie

LOUIS XIII LE SALMANAZAR to największa i najdroższa butelka koniaku na świecie

– Innowacja jest zapisana w dziedzictwie LOUIS XIII – mówi Ludovic du Plessis, który stoi na czele luksusowej marki koniaków Rémy Martin z Francji. Spółka pochwaliła się właśnie, że stworzyła prawdopodobnie największą i najdroższą na świecie karafkę. Sami musicie zobaczyć, czy chcielibyście, aby LOUIS XIII LE SALMANAZAR stanął w waszym barku.

Nie mamy żadnych wątpliwości, że karafka francuskich mistrzów destylacji jest po prostu wyjątkowa. Wykonano ją bowiem z ważącego aż 15 kilogramów szkła ołowiowego, inaczej nazywanego szkłem kryształowym, które głównie służy do wytwarzania wszelkich ozdób i przedmiotów dekoracyjnych. Nic dziwnego, że rzemieślnicy sięgnęli właśnie po ten rodzaj szkła, tym bardziej że jest stosunkowo miękkie i mniej odporne na działanie kwasów, więc świetnie nadaje się do rzeźbienia. Sięgnęli także po inne materiały, które zdobią karafkę.

Na przykład jej szyjkę pokrywa 20-karatowe złoto, ale nie to według nas, robi największe wrażenie. Do wyprodukowanie największej i najdroższej na świecie karafki Rémy Martin zatrudnił uznaną we Francji manufakturę szkła Baccarat Crystal, która działa na rynku od 1764 roku – to właśnie jej 20 wprawionych rzemieślników pracowało wspólnie nad obróbką szkła i ostatecznym kształtem naczynia. Wykonali doskonała robotę i stworzyli karafkę, w której zmieści się aż 9 litrów złocistego 40-45% trunku z francuskiej miejscowości Cognac.

Objętość karafki odpowiada więc ponad 12 standardowym butelkom z koniakiem LOUIS XIII LE SALMANAZAR, których cena (za 0,7 l) wynosi mniej więcej 12 tysięcy złotych. Jest to zatem trunek wyłącznie dla miłośników dobrych alkoholi i w dodatku takich, którzy mają gruby portfel. 9-litrowa karafka kosztuje znacznie więcej niż i tak droga, standardowa butelka z alkoholem francuskiego producenta. Jej cena to aż 450 tysięcy dolarów i jest unikatowa, bo powstała tylko jedna. Można ją kupić w ekskluzywnym butiku LOUIS XIII w Pekinie.

 

Rémy Martin nie pierwszy raz wypuścił na rynek tak luksusowy produkt jakimi jest kafarka ze złotą szyjką. W ubiegłym roku na przykład wydał limitowaną edycję koniaku, którą rozlano jedynie do 500 butelek.

 

źródło: PR News Wire/ autor: Adam Sawicki

sznyt tygodnia

najnowsze