Polestar – submarka Volvo buduje siedzibę, która już wzbudza emocje

Polestar - submarka Volvo buduje siedzibę, która już wzbudza emocje

Volvo od zawsze traktuje budowę samochodów bardzo poważnie. Nie dziwi więc fakt, że ich najnowszy pomysł, czyli submarka Polestar zyska niebawem dopasowaną do swojego charakteru siedzibę.

Mało jest w dzisiejszej motoryzacji prawdziwych emocji, rzadko kiedy nowe modele wzbudzają zachwyt i stają się obiektem pożądania. Projektanci albo starają się być przesadnie przewidywalni, albo zbyt mocno popuszczają wodze fantazji. Oczywiście są też wyjątki takie jak choćby Tesla, o której głośno jest aktualnie przy okazji podróży SpaceX w kierunku Marsa. Innym wyjątkiem jest Volvo, które jednak nie potrzebowało do promocji kosmicznych wycieczek. Fani szwedzkiej marki jeszcze osiem lat temu, tuż po wykupieniu jej przez chińską korporację Geely, drżeli o przyszłość firmy. Jednak ten zaskakujący ruch wpłynął niezwykle ożywczo na Volvo. W produkcji znalazło się kilka bardzo udanych modeli, takich jak choćby S90, a koncern zaliczał kolejne rekordy sprzedaży. Tylko w 2017 roku obroty Volvo wzrosły o 17% i wyniosły 21,29 miliardów euro.

Fabryka Polestar w Chinach

Pomimo to Volvo wcale nie zamierzało osiadać na laurach i w zeszłym roku zaprezentowało nową markę Polestar. Jeśli brakuje wam emocji we współczesnej motoryzacji to właśnie Polestar 1 powinien to zmienić. Dwudrzwiowe coupé to niezwykła hybryda z silnikiem o łącznej mocy 600 KM. Auto ma charakter sportowy, co podkreślone jest agresywną linią nadwozia. Początkowo planowano wyprodukowanie zaledwie 500 sztuk tego modelu, jednak zainteresowanie nim wyraziło ponad 5 tysięcy osób, co spowodowało zapowiedź włodarzy o próbie zwiększenia produkcji.

Niezależnie od samej "jedynki" rozwija się projekt marki Polestar.  Zapowiedziano właśnie rozpoczęcie prac nad budową siedziby, która powstanie na terenie głównej bazy Volvo w Szwecji. Bryła budynku ma odzwierciedlać charakter marki, jak podkreśla CEO Thomas Ingenlath ma być czysta i bezkompromisowa. W związku z tym fasada, podobnie jak 1, będzie biała i dodatkowo wykonana w blisko 60% z przeźroczystego szkła. Przestrzeń wewnątrz będzie otwarta, a dodatkowo ma w niej znaleźć się miejsce na showroom, w którym prezentowane będą modele firmy - w tym roku do 1 mają dołączyć cztery kolejne samochody. Przedstawiony projekt idealnie współgra z samochodem i wspólnie tworzy nowoczesny wizerunek firmy.

Projekt nowej siedziby Polestar w Szwecji

Polestar chce zatem budzić emocje nie tylko w motoryzacji, ale i w architekturze. “Jedynka” już stała się obiektem pożądania, a jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to niebawem do Szwecji będą wyruszać także spragnieni inspiracji architekci.

źródło: Mestmotor.se/ autor: Kacper Kapsa

sznyt tygodnia

najnowsze