10 najdroższych, klasycznych samochodów, które zostały sprzedane na aukcjach

12 sierpnia 2017

W ostatnich latach, aukcje luksusowych samochodów nabrały niezwykle prestiżowego wymiaru, a ceny jakie płaci się za pojedyncze egzemplarze, dochodzą do ośmiocyfrowych kwot. Co przesądza o zawrotnych sumach, które gotowi są zapłacić kolekcjonerzy aut? Na wycenę składa się kilka czynników, w tym najważniejsze z nich to liczba sztuk tego samego modelu dostępna na rynku, ile egzemplarzy zostało wyprodukowanych ogółem, jak bardzo pożądany jest dany model oraz jego unikalny design. Przeważnie to sportowe samochody cieszą się największym zainteresowaniem poszukiwaczy oryginałów, dlatego w tej sytuacji bierze się pod uwagę także historię startu w wyścigach.

Oto 10 najdroższych aut sprzedanych na luksusowych licytacjach. 

10. Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione, 1959 

Sprzedany za: 18 150 000 $

To jedyne Ferrari LWB California Spider z karoserią wykonaną z aluminium. W 1960 roku, za jego kółkiem usiedli George Reed i Alan Connell, zajmując 5 miejsce w prestiżowym wyścigu 12 Hours of Sebring.

9. Ferrari 250 GT SWB California Spider, 1961

Sprzedany za: 18 500 000$

Auto należało do francuskiego aktora Alaina Delona i miało w sumie sześciu właścicieli. Po 44 latach stania w garażu, zostało sprzedane na aukcji w Paryżu. Nigdy nie było restaurowane.

8. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider, 1939

Sprzedany za: 19 800 000$

To auto uosabia wszystko z czego słynęła Alfa Romeo przed wojną. Nie do końca znana jest jego historia przed 1949 rokiem, jednak to wtedy samochód pojawił się na ulicach Sao Paulo, wygrywając amatorskie wyścigi uliczne.

7. Jaguar D-Type, 1955

Sprzedany za: 21 780 000$

Pierwszy Jaguar D-Type stworzony do startu w wyścigu Le Mans. Po przejściu na emeryturę, przeszedł w ręce kilku kolekcjonerów, by w 2016 zostać sprzedany na aukcji w Monterey jako jedyny istniejący egzemplarz tego modelu, choć bez oryginalnego silnika.

6. Mercedes-Benz W196R, 1954

Sprzedany za: 25 244 909$

Jedyny egzemplarz W196R, który nie trafił do muzeum i najbardziej utytułowane auto niemieckiego koncernu w Formule 1 po II Wojnie Światowej.

5. Ferrari 275 GTB/C Speciale, 1964

Sprzedany za: 26 400 000$

Pierwsze z trzech wyprodukowanych 275 GTB/C. Model powstał po to by podkreślić dominację Ferrari w świecie wyścigów samochodowych. Niestety ten konkretny egzemplarz nigdy nie wystartował w żadnym profesjonalnym konkursie.

4. Ferrari 275 GTB/4 N.A.R.T. Spider, 1967

Sprzedany za: 27 500 000$

Jeden z dziesięciu Spiderów, które zostały zbudowane dla North American Racing Team. Miał jednego właściciela do 2013 roku, kiedy to został sprzedany na aukcji w Monterey, stając się najdroższym używanym samochodem przeznaczonym do poruszania się po drogach.

3. Ferrari 290 MM, 1956

Sprzedany za: 28 050 000$

Ferrari z silnikiem V12, miało przerwać dominację Mercedes-Benz w 1956 roku. Jeździł nim pięciokrotny mistrz świata Juan Manuel Fangio.

2. Ferrari 335 S Spider Scaglietti, 1957

Sprzedany za: 35 711 359$

Auto z sukcesem brało udział w takich wyścigach jak 12 Hours of Sebring, Le Mans i wygrało dla Ferrari tytuł "World Constructors" w 1957 roku.

1. Ferrari 250 GTO Berlinetta, 1962

Sprzedany za: 38 115 000$

Dwa razy rozbite podczas wyścigów, Ferrari 250 GTO, zostało sprzedane kolekcjonerowi, który po 49 latach zdecydował się wystawić je na aukcję w 2014 roku. Jest to oficjalnie najdroższe auto świata sprzedane na licytacji.

źródło: www.popularmechanics.com