Kultowa Honda Super Cub C125 powraca do Europy

Kultowa Honda Super Cub C125 powraca do Europy

Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, na 10-lecie istnienia Hondy. Zaprojektowany przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z codziennej użyteczności”. Prawie 60 lat później, w 2017 roku, z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, dzięki czemu stał się on najpopularniejszym pojazdem mechanicznym na świecie. W ciągu tych lat proste atrybuty modelu Super Cub – styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody, a pojazdy tej klasy osiągnęły cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, aby z tej mobilności korzystali.

Do tej pory, najnowszy model - Super Cub C110 - był dostępny w Japonii. Teraz Honda prezentuje go klientom w Europie. Jest to ewolucja legendarnej maszyny, otwierająca kolejny rozdział w długiej historii modelu, zaprojektowana dla współczesnego mieszkańca ruchliwego miasta.

„Znamy naszych klientów, mężczyzn i kobiety, traktujemy ich upodobania poważnie i chcemy, aby nasz nowy Super Cub C125 wzbogacił ich styl życia. Jego ponadczasowa stylistyka wyraża realną wartość i uniwersalność, a my dodaliśmy silnikowi nowy zakres osiągów, a podwoziu nowe zdolności, poprawiające prowadzenie. Podobnie jak nasz założyciel, uważamy że największą radością jest odgrywanie pozytywnej roli w codziennym życiu, a nagrodą – szeroki uśmiech na twarzy wszystkich właścicieli Super Cub-ów, w różnych zakątkach, do których dojadą.” - powiedział Tadamasa Maeda, Szef projektu Super Cub C125.

Chociaż jego wygląd nie odbiega od klasycznego wzorca, podniesiona moc i moment obrotowy „studwudziestkipiątki” pomagają mu dojeżdżać i startować ze świateł na czele miejskiego peletonu. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe doczekało się również udoskoneń, aby sprostać wyższej mocy i zapewnić wyjątkowo płynną, cichą zmianę biegów.

Również stalowa rama została zoptymalizowana pod kątem wyważenia i sztywności, co pozwoliło zachować motocyklowi dziedziczoną po poprzednikach funkcjonalność. Podniesione zawieszenie przednie i tylne, 17-calowe, aluminiowe koła i przedni hamulec tarczowy, zapewniają komfortową, spokojną jazdę i odpowiednią siłę hamowania. Pełne oświetlenie LED i bezkluczykowy system Honda Smart Key to dodatkowe elementy nowoczesnego stylu i wygody na codzień. Perłowy lakier podkreśla atuty motocykla Super Cub C125 i będzie dostępny w następujących opcjach: Pearl Niltava Blue i Pearl Nebula Red.

Honda Super Cub C125 będzie dostępna w Polsce pod koniec 2018 roku.

źródło: materiały prasowe

sznyt tygodnia

najnowsze