Butelka Johnnie Walker została stworzona z wykorzystaniem… zanieczyszczeń powietrza

Butelka Johnnie Walker została stworzona z wykorzystaniem... zanieczyszczeń powietrza

Limitowana butelka Johnnie Walker została zaprojektowaną z wykorzystaniem innowacyjnego tuszu AIR-INK. Grafika, wykonana charakterystyczną kreską Alka Morawskiego, przedstawia kultowe miejsca i ikony Warszawy.

Johnnie Walker, najpopularniejsza na świecie marka szkockiej whisky, prezentuje nową, limitowaną edycję Johnnie Walker Black Label, zaprojektowaną przez uznanego polskiego artystę ulicznego i ilustratora, Alka Morawskiego, tworzącego pod pseudonimem Lis Kula. Design butelki to dzieło, inspirowane duchem i energią Warszawy.

Nowa butelka jest elementem szerszej, limitowanej kolekcji Johnnie Walker Black Label – Keep Walking City, tworzonej w kilku wybranych krajach, w tym Polsce. Nadruki, będące etykietą butelki, zostały wykonane przy użyciu technologii AIR-INK, która wykorzystuje zanieczyszczenia powietrza do tworzenia unikalnego ekologicznego tuszu.

Warszawska butelka Johnnie Walker Black Label City jest częścią kolekcjonerskiej serii, w której stworzenie zostało zaangażowanych sześciu artystów z całego świata:

• Alek Morawski – celebrujący warszawskie zabytki ze wspaniałą historią odrodzenia tego miasta

• Okuda San Miguel – oddająca symbolikę kultury i natury widocznej na ulicach Madrytu

• Paola Delfín – ilustrująca duszę miasta Meksyk oraz połączenie jego starożytnych korzeni i nowoczesnego ducha.

• Shilo Shiv Suleman – przedstawiający mistyczne indyjskie Delhi, gdzie natura łączy się z cywilizacją.

• Mr. Hure – rzucający światło na różnorodne i wyjątkowe wpływy, które ukształtowały Stambuł.

• Gongkan – obrazujący symbolikę nadziei i siły Bangkoku.

– Zawsze podziwiałem przesłanie marki Johnnie Walker: Keep Walking – by nigdy nie stać w miejscu, i zawsze mieć na uwadze przyszłość i rozwój. Ta idea pobudziła moją wyobraźnię, aby stworzyć coś, co odzwierciedlałoby historię, folklor i wyjątkowych mieszkańców mojego, stale rozwijającego się miasta, oraz jego postępowego, prężnego ducha – mówi zaangażowany w projekt artysta Lis Kula. To była przyjemność być częścią tego projektu i podzielić się moją wizją Warszawy – miejsca bardzo bliskiego mojemu sercu. Uważam, że zamiana zanieczyszczeń powietrza w tusz to genialny pomysł – nie tylko na zminimalizowanie śladu węglowego, ale także na poszerzenie dyskusji o tym, co możemy zrobić dla dobra naszej przyszłości. Mam nadzieję, że moja praca zainspiruje innych do podjęcia nowych kroków w tym kierunku – podsumowuje.

Limitowana kolekcja Johnnie Walker Warsaw liczy 2500 butelek. Przedsprzedaż wystartowała 20 czerwca 2022 r. W butelce znajduje się słynna szkocka whisky Johnnie Walker Black Label – śmiała i żywa, z głębokimi warstwami smakowymi, w których poczuć można kremowe toffi, bogate, słodkie owoce i pikantną wanilię, a wszystko to otulone słodkim dymem.

Sugerowana cena detaliczna butelki o pojemności 700 ml to 299 zł.

tekst: materiały prasowe

sznyt tygodnia

najnowsze