Marka OTTHIE – slow fashion, jakość odszycia, pochodzenie materiałów i podkreślanie kobiecości

Marka OTTHIE - slow fashion, jakość odszycia, pochodzenie materiałów i podkreślanie kobiecości

Każdy z nas jest odpowiedzialny za stan planety. Moda, to jeden z sektorów biznesu, który silnie odpowiada za zanieczyszczenia. Tym samym należy wprost przyznać, że nigdy, poprzez ogromne zużycie wody, nie będzie eko, lecz może być zrównoważona, odpowiedzialna oraz dbająca o pochodzenie tkanin oraz o to w jaki sposób jest produkowana odzież. Masowa konsumpcja ubrań, proces ich tworzenia, a także zła jakość materiałów, a w konsekwencji, krótka żywotność odzieży, przyczynia się do pogorszenia stanu Ziemi. To można zmienić. Projektanci muszą tworzyć swoje ubrania tak, aby były one nie tylko uniwersalne w pojęciu sezonowości w trendach, wykonane z dobrej jakości materiałów naturalnego pochodzenia, a także materiałów sztucznych pochodzących z recyklingu. To właśnie ma w swoim DNA nowa marka, OTTHIE.

SZNYT: Co Was wkurza we współczesnej modzie?

Marka OTTHIE: Ubrania produkowane masowo. Sieciówki tworzą ubrania, które nam starczają na sezon, czasem nawet i nie. Wkurzają nas marki stawiające na ilość, zamiast na jakość. To, że nie zwracają uwagi na środowisko, nie edukują konsumentów. Przecież użycie lepszej jakości materiałów jest równe temu, że ubrania wystarczą konsumentom na dłużej.

Ponadto same wzory - im są bardziej uniwersalne, tym częściej klienci/klientki będą ich używać. Wystarczy zmiana dodatków, a ubranie ma już inny charakter. Dlatego jesteśmy zwolennikami bardziej uniwersalnych krojów.

Jaka idea stoi za Waszą marką?

Stawiamy na jakość pod każdym względem. Jakość materiałów, jakość odszycia, a nawet jakość projektu - im bardziej uniwersalny, tym bardziej jakościowy pod względem użyteczności. Klientki kupując ubrania czy akcesoria Otthie otrzymują wysokiej jakości produkty, które wystarczą im na lata.

Chcemy także podkreślać kobiecość. Ubrania Otthie nadają się do chodzenia w nich do pracy, na randkę, spotkanie ze znajomymi czy zwykły spacer. Jednocześnie spełniają kilka warunków - są kobiece, wygodne, casualowe.

Jaka jest Wasza definicja zrównoważonej mody?

To co warto powiedzieć na początku - moda nigdy nie będzie całkowicie ekologiczna. Może jednak być zrównoważona i odpowiedzialna – dbająca o pochodzenie tkanin oraz o to, w jaki sposób produkowana jest odzież. Tutaj chodzi o każde z ogniwo łańcucha podwykonawców - od pochodzenia materiałów po sposób produkcji oraz przekaz, jaki kreuje marka.

Otthie tworzy swoje ubrania tak, aby były one nie tylko uniwersalne w pojęciu sezonowości w trendach, ale również wykonane z dobrej jakości materiałów – naturalnego pochodzenia bądź sztucznych, ale pochodzących z recyklingu.

fot. OTTHIE

Czy uważacie, że w dzisiejszych czasach prowadzenie marki według idei zrównoważonego rozwoju jest obowiązkiem producentów?

Obowiązkiem nie jest, każdy ma prawo do własnej decyzji. Jednak ta idea powinna stać się podstawą u każdej marki, która jest świadoma pod względem ekologii i ekonomii. Duże zasięgi marek wpływają na decyzje zakupowe klientów, dlatego im większa marka, tym więcej może zmienić - na większą liczbę osób może to wpłynąć. Chcielibyśmy, aby marki modowe były świadome i prowadziły swój biznes według idei zrównoważonego rozwoju.

Z jakimi trudnościami trzeba się mierzyć podczas prowadzenia takiego biznesu?

Chociażby z utrudnionym dostępem w Polsce do dobrej jakości materiałów. My akurat szyjemy w Łodzi, a Łódź to mekka dla projektantów i w zasadzie jest tutaj wszystko, ale mimo to wiele materiałów musi być sprowadzona z innych krajów. Trzeba na nie czekać, przez co proces produkcji trwa dłużej.

Do trudności w prowadzeniu marki modowej dochodzi uboga świadomość konsumentów o przewadze jakości na ilością. Proces edukacji klientów trwa po prostu długo. Różne marki starają się ich uświadamiać, jednak to będzie jeszcze trwało latami.

Z jakich materiałów i technologii produkcyjnych korzystacie?

Klasyczna technologia krawiecka. Materiały głównie od europejskich producentów. W miarę możliwości naturalne materiały lub mieszanki z minimalną ilością sztucznych tworzyw w składzie. W tej kolekcji mamy głównie len i tkaninę bambusową.

Latem stawiamy na len, ze względu na jego przewiewną formę, a ocieplenie klimatu po prostu daje nam wszystkim w kość. Chcemy, aby klientki czuły się dobrze w naszych ubraniach, a 100% lnu daje poczucie komfortu.

fot. OTTHIE
fot. OTTHIE

Czym się inspirujecie podczas projektowania swoich kolekcji?

Obserwujemy trendy w modzie i nimi się inspirujemy. Tymi aktualnymi, ale także tymi z poprzednich dekad. Wyciągamy z nich to co najlepsze i projektujemy własne ubrania.

Jedno określenie, które najlepiej opisuje Wasze ubrania?

Użytkowe

Ulubione zagraniczne marki produkujące ekologiczną odzież?

Pangaia

Jak Waszym zdaniem będzie wyglądać rynek mody po pandemii?

Zostanie on przeniesiony głównie do sieci. Sklepy stacjonarne systematycznie się zamykają i będą zamykać. Internet będzie głównym miejscem zakupowym. Będzie wchodził coraz silniej trend sprzedaży live na Instagramie. Natomiast temat zrównoważonej mody będzie coraz bardziej popularny.

Wielu z nas zależy na jakości, wartości i pochodzeniu tkanin. Podczas pandemii mogliśmy zobaczyć jak małe elementy mogą poprawić lub pogorszyć stan środowiska. Zobaczyliśmy, że to wcale nie jest takie trudne. Dlatego też wiele marek modowych będzie chciało iść tym tropem, zacząć dbać i edukować konsumentów w sprawie zrównoważonej mody.

______________________________________________________________________________________

OTTHIE - marka stworzona przez Angelikę Józefczyk, która podbija zachodni rynek swoją marką AJ. Druga marka OTTHIE powstała z myślą o ekologii i zrównoważonym rozwoju wykorzystuje materiały naturalne i te pochodzące z recyklingu. Jako jedno z najważniejszych wartości uznaje pochodzenie materiałów. Stawia na naturalność, dzięki której chce uszczęśliwiać kobiety. Nosząc ubrania, które już w procesie produkcji zostały zaprojektowane tak, aby mogły być noszone latami ze względu na swoją jakość, a także ponadczasowy design. OTTHIE chce edukować konsumentki w zakresie Slow Fashion, kreując dzięki temu lepszy Świat. To marka nie tylko dla tych, którym zależy na planecie. To marka, która chce przekonać konsumentki do tego, że ich decyzje zakupowe mogą zmienić świat na lepszy i czystszy.

sznyt tygodnia

najnowsze