Jacquemus najbardziej wpływową marką wg portalu Highsnobiety i platformy Lyst

Jacquemus najbardziej wpływową marką wg portalu Highsnobiety i platformy Lyst

Portal Highsnobiety oraz platforma Lyst opublikowali raport, w którym zaprezentowano 20 najszybciej rozwijających się, a także najbardziej wpływowych firm odzieżowych. Pierwsze miejsce zajęła francuska marka założona przez 30-letniego Simona Porte Jacquemusa.

Do wyłonienia najbardziej wpływowej dwudziestki reprezentanci firmy Lyst oraz portalu Highsnobiety analizowali ponad 250 marek pod kątem m.in. liczby wyszukiwań w Google, wzmianek w social mediach oraz mediach tradycyjnych. Wzięli pod uwagę także przewidywania i opinie ekspertów branżowych.

W najnowszej edycji najbardziej wpływową marką nowej generacji został brand Jacquemus, założony przez 30-letniego Francuza.

W czym tkwi sukces tej marki? Przede wszystkim – sam projektant wydaje się być głosem nowego pokolenia. Doskonale potrafi wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych, a jego konto na Instagramie jest zarazem profilem jego brandu, a także jego samego. Dokumentuje tam bowiem swoje podróże, dzieli się inspiracjami, a nawet prezentuje kulisy swojej pracy. Ponadto, świetnie angażuje swoich fanów poprzez różnego typu czelendże, organizuje tzw. Q&A, w których to jego odbiorcy mogą zadawać mu pytania.

Z resztą nie tylko sposób, w jaki buduje swoją markę, ale także same jego ubrania czy też akcesoria podbijają serca nowej generacji. Wystarczy wspomnieć tu chociażby o gigantycznym słomianym kapeluszu La Bomba, w którym w 2018 roku pokazywały się najbardziej wpływowe influencerki, od Belli Hadid, po Jessicę Mercedes.

View this post on Instagram

in my leisure suite

A post shared by Bella 🦋 (@bellahadid) on

Kolejnym znakiem rozpoznawczym marki Jacquemus są miniaturowe torebki Le Chiquito, które równie szybko zrobiły furorę wśród „wyznawczyń” brandu, co wspomniany wcześniej kapelusz. Nie ważne, że są kompletnie niepraktyczne – im torebka była mniejsza, tym bardziej pożądanym produktem się stawała.

Na rosnącą popularność francuskiej marki wpływ mają także jej pokazy mody – głośno było przede wszystkim o prezentacji ubiegłorocznej kolekcji, która odbyła się w malowniczym rejonie Prowansji. Modelki przechadzały się tam bowiem po różowym wybiegu wśród pachnących pól lawendy.

Natomiast kulminacją medialnego zainteresowania Jacquemus był ostatni pokaz mody na sezon jesień-zima 2020/2021, w którym wystąpiły najbardziej wpływowe modelki ostatnich kilku lat – m.in. Bella Hadid, Gigi Hadid, czy też prawdziwa legenda – Laetitia Casta. Jak bowiem donoszą Highsnobiety i Lyst, liczba wzmianek marki w mediach wzrosła o kilkaset procent tuż po prezentacji kolekcji.

View this post on Instagram

« L’ANNÉE 97 » WINTER 2020/21 JACQUEMUS

A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on

Oprócz marki Jacquemus w rankingu „Next 20” znalazły się też takie brandy, jak m.in. Fear of God, Amiri, Salomon czy Marine Serre. Pełne zestawienie znajdziecie na tej stronie.

J.G., JACQUEMUS PARIS

sznyt tygodnia

najnowsze